söndag 23 september 2012

Barnpassning

Under lördag och söndag har vi fått rå om barnbarnet Noelle. Hennes mamma och pappa har fått haft en helg för sig själva.
Under lördagen lekte vi inne, för det regnade i stort sett hela dagen.


Idag tog vi däremot en tur till Vasaparken och testade gungorna och cykelkarusellen mfl leksaker. Bäst var nog trots allt sandlådorna och några barkbitar, som hon hittade.


På hemvägen gick vi förbi Hötorget och kollade hur långt byggnationen kommit.


I ena delen av tomten har man pålat färdigt och där har man gjort gjutformar.

Anna och Patrik kom vid 15-tiden och då åt vi gemensam middag. Det kändes bra att få en stund tillsammans, innan de for ifrån oss. Det blev väldigt tyst och tomt när de åkte. Vi plockade ihop en del byttor och träskedar, böcker och leksaker och konstaterade att det varit två intensiva, men roliga dagar.

Jag kan verkligen förstå, varför man ska vara hyfsat ung, när man skaffar barn. Det gäller att ha ork!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt att få ha barnbarnet en stund. här har helgen förflutit i lugn o ro. Ha det bra !

Lennart och hans tankar sa...

Det är alltid lika kul med barnbarnen!

Som du säger en fördel att inte vara för gammal!

Jag kanske inte var det då men nu är jag jätteglad att jag blev pappa 18 år gammal!
Conny och jag har nästan varit som bröder! Samma intressen och samma musiksmak t. ex.

Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Ja, det är säkert helt underbart med barnbarn men mina döttrar får gärna vänta liiiite till innan de skaffar barn! :-)
Själv är jag eg också rätt glad att jag var så ung som jag var då vi fick barn, man har ändå orken kvar nu och barnen börjar bli stora (14 snart 15 och 18 år)

Agneta sa...

:-) men nu fick ni ju ha det bästa med barnen, kul o bus o lek för att sedan överlämna till föräldrarna medans ni pustar ut till nästa gång.
Fast jag brukar ofta säga till min mamma, vad sjuttsingen hade vi gjort utan dig?! ( och pappa med när han levde) en helg fritt ibland, eller annan passningshjälp vid behov..det är guld värt!!

Seniorerspekulerar.se sa...

Barnbarnen är en underbar krydda, men den njuterbäst i lagom doser. Kroppen orkar inte lika mycket längre. Hu r roligt det än är så måste man ändå erkänna att det kan bli jobbigt. 3M