söndag 3 februari 2013

Blåsig lördag och söndag

Natten till lördag var rejält blåsig och det kom även en regnskur på morgonsidan. Jackan fick vara på, liksom jag tog på sockor på fötterna innan jag stoppade dem i sandalerna.
Det var få stånd på marknaden, när vi kom vid 10-tiden, men det blev fler och fler varefter solen fick värma upp.
Vi handlade frukt och grönsaker, så vi bar tungt tillbaka till husbilen.

Väl hemma frossade vi på jordgubbar och glass till kaffet. Vi åt rejält och sen skar jag ner resten av gubbarna i  portionspåsar och frös in.  2 kg färska jordgubbar kostar 4 €.

Senare gjorde vi oss redo för skaldjursfrossa på Wook. Jag tog på bling-blinget jag köpte vid en affär vid kastellet i fredags.

Som vanligt var det god mat. Jag började med ostron, musslor och sushi.

Sen stod jag en stund och väntade på att den halva hummern skulle tillagas. Mums!!
Därefter tog jag en tallrik med spädgris och anka. Då var jag inne i ätandet, så jag glömde ta en bild, men det smakade också förträffligt!

Som avslutning blev det en tallrik med färska frukter, små petit chouxer och glass. Det är inte klokt vad mat smakar bra i goda vänner slag. Siv o Hilding, Owe, Günter, Lizzy, Affe o Ann-Marie var också med.

På förmiddagen var vi ute på en promenad. Då upptäckte vi den här spunna kokongen i ett pinjeträd. Kanske innehåller den larver till blå fjärilar. I så fall kommer larverna att ramla ner och sen marschera i en lång rad. De lär vara giftiga och inte bra för hundar etc.

Vid lunchtid idag, tog vi en promenad ner till en populär uteservering vid stranden. Där mötte vi Inger o Jerry, Siv o Hilding, Inger o Benny, Lillemor o Lasse. Även här hade vi en trevlig stund i solen, med god lunchmat och härliga kompisar..

Så här på söndagen är det många som är ute och flanerar, men fortfarande är badstranden öde.

Det kommer inte dröja förrän här är fullt med badgäster.  Vi kommer inte att vara med om det, för i morgon åker vi vidare till nya platser med nya äventyr.

Tack för en jättehärlig tid tillsammans med er här på Camping Bahia. Ingen nämnd och ingen glömd. Vi kommer att träffas snart igen på någon husbilsträff!

Vet inte när nästa inlägg blir. Det beror på tillgång av nät. Till dess, ska ni ha dé så bra!

Kan bara dregla mig igenom hela ditt inlägg. Maten är så 100 procentig i min smak.
Det ska bli hur spännande som helst att se var någonstans ni hamnar näst. Hoppas du snart har tillgång till wifi igen. Vill ju veta;-)

Inger och Ingemar sa...

Visst är det härligt med all god mat härnere! Ha det fortsatt gott önskar vi!

Oj så mycket härliga matbilder du visar, jag blir sååå hungrig, måste nog ta en sväng ut till köket! Men där vet jag att inget av det du visar, finns där, tyvärr!
Fortsatt trevlig resa

Seniorerspekulerar.se sa...

Det blev en riktigt maffig avslutning för er tillsammans med kompisar på restaurang med härlig mat. Måste vara delade känslor att lämna campingen som ni har varit på så länge och nyfikenheten på nya spännande mål. Ni kommer säkert att träffa många fler trevliga människor efter resans gång. Verkar ju nästan bara vara trevligt folk som är ute och åker husbil, det är vår erfarenhet hittills i alla fall. Ha en söker och trevlig fortsättning på resan! Kram 3 M

Freedomtravel sa...

Ser väldigt gott ut! Och kanske är det allra bäst när det är så bra att man glömmer bort att fota ;)