onsdag 26 juni 2013

Nössemark

Efter en varm och skön utesittarkväll, kom regnet på efternatten. Det har fortsatt regna hela dagen. Vi startade med att åka till Steneby konsthall i Dals Långed. Men de öppnade inte förrän kl 12, så vi tömde och fyllde på vatten vid deras trevliga ställplats.

Vi åkte till Bengtsfors och Halmens hus. Jättefina arbeten att titta på och en del att köpa.

Sen åkte vi tillbaka en bit och fortsatte till Ed. MC-museum lockade. Här njöt Lennart väl så mycket som jag gjorde bland halmarbetena.
Vi har fortsatt norrut och har stannat på en plats innan Nössemark.
Vårt mobila internet fungerar inte här, så det blir ett inlägg med mobilen. Kanske blir det fler foton i morgon. 

4 kommentarer:

BP sa...

MC - helt i min smak. Härligt med denna gamla BMW. Det var grejer det;-)

Seniorerspekulerar.se sa...

På ställplatsen i Dals-Långed har vi också stått, dessutom har jag i min ungdom tillbringat många somrar där. Jag har fortfarande kusiner som bor där varför jag regelbundet besöker dessa trakter. Mina föräldrar kommer bägge från Dalsland, så jag känner landskapet väl. Ser fram mot vackra bilder från Nössemark med omnejd, inte minst från Stora Le. Ska ni ta färjan vidare? Kram, 3M

Lennart och hans tankar sa...

Nössemak och Ed har varit, åkte färjan vid Nössemark!

Då är det nära till Norge!

Ha de gott!

Matts Torebring sa...

Ni hittar platser jag aldrig har hört talas om Kram.