tisdag 28 januari 2014

San Pedro - CFS Marbella

Idag blev det nog kortaste dagsetappen på den här resan - ca 8 km. Vi for från San Pedro till CFS i Marbella. Där träffade vi Lennart o Irene, husbilsvänner med bloggen: Lennarts tankar. Irene och jag har ett tidigare liv tillsammans, då vi gick i parallellklass i 6:an i Skärblacka folkskola. Dé ni!

De visade oss runt på anläggningen. Det här stället var spännande för mig, då mina föräldrar var här under två rehabiliteringsvistelser på slutet av 1970-talet. Stället ägdes och drevs då av Pappers. Pappa jobbade som reparatör på Skärblacka bruk och fick möjlighet att komma hit efter canceroperationer. Mer info om stället får du här.

Efter rundturen tittade vi in i Irene och Lennarts Kabe och sen fikade vi i solen. En skön stund. Vi bestämde oss för att gemensamt gå strandpromenaden till Marbella. Ellen parkerade vi på Lidl´s parkering ett par hundra meter bort.

En vacker tur där solen strålade på oss, men nordanvinden var kall, så det gällde att gå sig varm.

Vi passerade några fina sandslott.

Vi gick drygt 10 000 steg för att nå Marbella. Då hade vi blivit hungriga, så vi stannade vid en Tapas-restaurang. Här är några av smårätterna som serverades.

En Pilfink hittade lite rester mellan borden.

Efter maten fortsatte vi upp i gamla stan. Här är vi vid apelsintorget.

Smala gränder och här med en blommande  Bougainvillea.

Utanför en affär passerade vi en mysig cykel klädd i rotting.

Återvägen till Lidl och CFS tog vi bussen. Det smakade bra med kaffe inne i Ellen innan vi skiljdes åt. En mycket trevlig dag med Irene och Lennart och vi hoppas på återseende en annan dag.

Lennart och hans tankar sa...

Tack vänner för en trevlig dag tillsammans!

Vi ses!
Kram från Irene o Lennart

Min kollegas syrra bor i Marbella. Hon älskar staden och nu förstår jag varför! Så himla mysigt och fint!
Åsså så jag bläckfisk på den ena tallriken. Du måste väl ha tänkt på mig när du beställde den eller;-)

Rolle o Carina sa...

Så kul för er att fått träffa Lennart o Irene där,vi träffa dom i somras !!
Ett par som gjort lika rätt som ni,övervintra söderut i Bobilen!!

Ha det gott/Kram

Margaretha Lillvik sa...

Så kul att träffa bloggkompisar och gamla skolkamrater. Jag har vissa problem med att öppna dina bilder. Några vill inte öppna sig alls. Kanske mitt nät som är trögt.

Anki sa...

Så kul att ni fick tillfälle att träffas där... Marbella ser trevligt ut. Extra vackert med "hängande trädgårdar" i den smala gränden :)

franks reiseblog sa...

ser ni har det fint i Spanien å at ni har åkt fra Portugal ,Her i Marocco er det fult på di fleste caminger mye mere husbiler her nede i år

Dessan sa...

Säger till dej också:-) visst är det härligt med bloggvänner:)) Ni ser ut att ha haft det trevligt tillsammans. Och så lägger du ut så fina bilder på träffen och stället. Oj så fina sandslott. Dom var verkligen enorma. Hoppas att det är någon som sitter och vaktar dessa tinnar o torn i den där stolen:-) Cykeln där gillade jag...undrar just om dom cyklade på den eller....den stod kanske bara som prydnad. Ha det fint. Kram

Kul att ni fick tillfälle att ses. Alltid kul att få träffa sina Bloggare live.
Som jag skrivit tidigare, tar du så fina kort. Sandslotten var ju enormt stora, vilket man ser när stolen är i mitten, såå fint gjorda.
Njut och ha det fortsatt bra på resan, här hemma blåser det bara och är -3gr.

Ama de casa sa...

Härliga bilder! Där på apelsintorget tog jag en apelsindrink 1999. Det kändes rätt :-)

En härlig "vinterdag" att minnas, då man träffar på bekanta dessutom, tack för att vi fick dela vyer o turen med er!

Freedomtravel sa...

Det låter ju inte så varmt, men ser ändå betydligt varmare ut än här! Just nu blåser det också... hutter ;)
(Obs! Huttrar mer på jobbet än i båten ;))

Härliga bilder och reportage som vanligt. Men vad roligt det måste ha varit, att träffa bloggvänner och skolkamrater på samma gång. Jag tycker ni verkar ha det otroligt trevligt där nere. Kram.