måndag 17 februari 2014

Promenader runt Salobrena


Det var en grå dag, men ingen vind, så det var skönt. Även idag träffade vi på herden med sina mjölkgetter, men idag kom vi bakom dem och fick gå i deras fartränder. 


Fikonträdet har börjat få nya gröna blad.


En vacker blommande buske mitt inne i stan.


Pumphuset bredvid vattenkällan, där vi hämtar vårt vatten, har en härlig grafitti!


Under senaste veckan har ärtorna rensats och nät satts upp, så de kan klättra uppåt.


I går brändes en del gräs och bambu, så nu är det redo för att bli grönt igen.

4 kommentarer:

Matts Torebring sa...

De ser så magra ut getterna, så jag hoppas de får grönt gräs snart, så de kan äta upp sig. Du är mästare på att fota alla blommor. Kram

BP sa...

Kommer in här - som vanligt och förväntar mig det "vanliga" = ja utsikter med mera. Åsså får jag en lektion i att vara bonde;-)
Kunde inte låta bli att skratta här. Åsså hoppas jag att du/ni inte trampade in i getskiten;-)

Freedomtravel sa...

Gissar att getterna fungerar bra som fartbegränsare... ;)

Anonym sa...

Blev nyfiken och kollade om Lennart hittat samma geocache som jag när jag var i Salobreña för tre år sedan, utan husbil då. Det hade han! Kul! Idag har vi hittat två stycken i Linköping tillsammans med vårt barnbarn. "Snuggangunilla"