torsdag 5 juni 2014

Kerstin Zettmar


Idag åkte jag med mamma Asta till Finspång och hälsade på Kerstin Zettmar, som var och hälsade på sin mamma Britta och hennes man Börje. Annars återfinns Kerstin i Newport, Rhode Island, USA. Där är hon verksam som konstnär, yogalärare, terapeut mm.

Asta lärde känna Kerstin, då hon gick på Vånga lekskola och mamma var "Fröken Asta" där. Det är ca 50 år sen och det kan man verkligen inte tro, när man ser dem nu.

Då målade Kerstin en trätavla, som mamma fick av henne. Den gjorde min pappa ett pussel av, som mina barn, Anna och Per, fick leka med när de var små. Nu återfick Kerstin det pusslet.


Efter kaffe med dopp och många berättelser från förr, fick Asta och jag en varsin bild av Kerstin.
Mer om hennes konst och andra verksamheter, kan du läsa på: Kerstin Zettmar Visual & Healing Arts 

Har du vägarna förbi Österbymo i södra Östergötland, så ska du ta en paus och besöka missionskyrkan. Altartavlan som finns där, broderade Kerstin när hon var drygt 20 år. Det är ett underbart konstverk! I Jesu ansikte kan du bl.a. se ett åldrande par.

Stort  tack för en härlig stund tillsammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett spännande möte! Kul för din mamma att träffa henne.
Hälsningar
Nisse

Ronnie. sa...

Jag såg en tavla som var målad av en zettmar,kom till den här sidan,vi bodde nästan grannar en gång i tiden i Rydsnäs. Kul att hitta en tavla. Ronnie.