onsdag 13 maj 2015

Fyraårskalas igår och husbilsträff i dag


I går firade vi äldsta barnbarnets 4-årsdag. Det syns väl att det är en liten tjej, som blivit ett år äldre!


I morse blev det en tur till Linköping och minsta barnbarnet, som skulle skolas in på dagis. Det gick bra. Jag hann också fota en fin tulpan i deras rabatt innan jag åkte en tur till mamma i Skärblacka.


Lennart åkte till Himmelstalund på förmiddagen och hjälpte till inför Husbilsklubbens årsmöte. Ett gäng irländare våldgästar Norrköping. Politiker, kronofogde och polismyndighet har svårt att komma till skott med att avhysa dem.


Jag åt en sen lunch i husbilen tillsammans med Lennart, innan jag åkte hem med personbilen. På återvägen till Himmelstalund gick jag utefter Motala ström och Åbackarna. Rhododendrondalen börjar blomma fint.


Visst är det vackert?


På eftermiddagen blev det ett möte, för att gå igenom arbetsuppgifter inför de kommande dagarna. Dessutom fick vi det senaste angående irländarna, en klar bad-will för Norrköpings kommun. Synd, då den här träffen kunde ge, så mycket positivt till Norrköping.


Vi har också hunnit med en pratstund med Lizzy och Ove i husbilen. Kul att träffa många gamla och nya husbilsvänner!

2 kommentarer:

Dessan sa...

Vilken superfin barn tårta. Passar en liten princessa:) Ser fint ut också vid HBK träffen. Ska bli kul att få träffa alla igen. Fin gräsyta :) Kram

BP sa...

Tårtan var väldigt vacker och 4-åringen blev säkert jätteglad.
Våldgästande irländare - ja, det är väl dom som gör illegala asfaltläggningar och stucker hem sedan. Inte bra, men ändå bättre än våldgästande rumäner kan jag tycka.
Hoppas iaf att er husbilsträff blir lyckad och att solen visar sig!