tisdag 29 september 2015

Åbackarna runt


På en av våra promenader idag gick vi runt Åbackarna och det blev förstås några bilder. Motala ström flyter fint i solskenet.


Lennart tyckte jag och vildvinet matchade varandra!


I Folkparken träffade vi på en "Plåtnicklas". När Lennart rörde veven, så rörde sig gubben. Figuren har säkert funnits här tidigare, men idag fick vi ögonen på den.


Senast jag var i Folkparken var det vatten i bassängen och våra barnbarn plaskade där. Nu var vattnet borta, liksom den stora uppblåsbara "studsmattan".


När vi kom till Café Täppan var vi redo för kaffe och en bit blåbärspaj i solskenet.

6 kommentarer:

BP sa...

Du glömde en sak - du har en ny frisyr som är helt suverän. Ännu bättre än den du hade förut!

Å denna plåt-Nicklas älskar jag:-)

Eva sa...

Tycker också att din nya frisyr är snygg men jag gillade den andra också. Håller med Lennart att du och vildvinet matchar varandra. En trevlig bild.

Hedwig sa...

Wow vilken snygg frisyr du fick. Visst har de senaste dagarna varit fina, frisk härlig luft och sol.

nils ake hansson sa...

Folkparken var det många år sedan jag var. Fin i håret var du också.
Kul med bilder från Norrköping
Nisse

amo sin blogg sa...

Så fine bilder.
Du er flott i den raude jakka, og
kaken ser nydeleg ut !!

Matts Torebring sa...

Jag håller med Lennart, det blev ett bra foto.