måndag 18 april 2016

Svampar


I dag har det blivit en lugn dag på ställplatsen.

I går upptäckte vi en sprängkraft under husbilen. Jordkokor hade rest sig upp. När jag kollade var det en svamp som sträcker på sig. Jorden är hård, men ändå kan en mjuk svamp bryta sig igenom!


I kväll ser det ut så här. En del jord har ramlat bort, men svampen ser också ut att torka lite i kanten.

I dag såg jag att bloggvänner varit inne på en sida som heter Svenska Resebloggar. Jag blev nyfiken och följde länken. En del av de bloggar jag följer, finns med där och eftersom jag skriver om våra resor, så skulle jag kunna tänka mig att vara med. Tänkt och gjort! Nu har jag registrerat mig, så får vi se om jag blir antagen.

9 kommentarer:

JoY sa...

Snart kanske svamparna lyfter upp hela husbilen hihihi
Kram

Matts Torebring sa...

Naturens krafter är inte små!

Husbilen-Ellen sa...

Det vill nog till, men visst förundras vi över kraften!

Husbilen-Ellen sa...

Neej, finns en massa energi, som vi inte ser!

Lennart och hans tankar sa...

Finns en hel del exempel på att asfalt inte kan hindra växtligheten!

Husbilen-Ellen sa...

Ja, där är det väl ofta man har maskrosor som exempel!

BP sa...

Snacka om att svampar kan vara starka!

Du följer ju Freedomtravel sporaddikt. De är med i Svenska Reesbloggar. Å du resar ju minst lika mycket som Helena och Peter. Så kör på. Det kostar ju ingenting att vara med där.

Anki sa...

Snacka om växtkraft! Naturen är fantastisk!
Klart ni ska vara med i Svenska resebloggar!
Ha det gott!

Our Vantastic Travels sa...

Har man tid över är det kul att gå in på Sv Resebloggar o kolla om nya har kommit till. Alltid hittar man något som är av intresse. Lycka till!