tisdag 10 maj 2016

Farmor i Linköping


I går lunch for jag till sonens familj i Linköping. Jag passade på att ta en del foton på blommorna i trädgården.


Jag kunde se hur blommorna slog ut under eftermiddagen.


Jag älskar tulpaner och deras vackra "ansikten".


Narcisserna är en kontrast till de röda tulpanerna!


Löjtnantshjärtan är vackra med sina droppar!


De vita tulpanerna var också fina.


Jag har inte bara fotat blommor utan också lekt med barnbarnen. Eftersom jag var kvar över natten och hela dagen idag, så har vit hunnit med en hel del i det sköna vädret! I dag gjorde Harry och jag en jättegod rabarberpaj, som vi bjöd på, när mamma och lillasyster kom hem från mammas arbetsplats. Lekplatsen har fått ett par besök. Harry har rattat C 3:an och den har fått ok, men den är inte så spännande som husbilen Ellen!

5 kommentarer:

BP sa...

Fantastiska makrobilder på blommorna. Detta sagt av mig som inte är så värst förtjust i tulpaner.

Å helt klart är Ellen mera spännande än den uppenbarligen hittills odöpta Cittran;-)

Rolle o Carina sa...

Underbart vackra bilder på blommor!

Ha det gott o njut.....

Unknown sa...

Fina bilder på blommorna, jag tackar för tipset du gav mej. Blev mycket bättre. Kul ni är nöjda med nya bilen, vi har haft 2 st citroen som privatbilar har en Berlingo i jobbet som gått över 35000 mil, går som en pärla. Kram

Matts Torebring sa...

Jag älskar löjtnantshjärtan, ändå har jag inga planterade i vår trädgård.

JoY sa...

Vackra blomsterbilder, våran löljtnatshjärta slår ut snart.
Kram