onsdag 23 november 2016

En dag på altanen


Häcken var hårt tuktad när vi flyttade in och det är de nya skotten som blommar. Därför är det kul att kolla in vad som hänt på blomfronten innan vi äter frukost. Sen utveckas ju blomman under dagen, liksom att ljuset faller från olika håll. Jag blir mer och mer förälskad i de olika hibiskusblommorna och deras skönhet.


Redan vid frukosten var det 22 grader på altanen, så stor del av dagen har vi suttit under skuggan från ett stort parasoll. Efter lunch kom en del moln, som gjorde att parasollet kunde dras ihop.


En inte så vacker bild, men väl skön tupplur i solen.


Jag avslutar som jag började, med en vacker blomma!

17 kommentarer:

http://imeldabencic.blogspot.com/ sa...

Åhh så gott du har det i solen.

Lennart och hans tankar sa...

Skönt att slappa ibland!

Anonym sa...

Skönt att slappa i solen, hibiskusarna triv i er närhet, dom är såå underbara!

Anonym sa...

Mycket vacker blomma o du ser ut att ha det väldigt skönt. Njut av värmen, här hemma är det bara regn o halka. Lena Nordin, Sollefteå

BP sa...

Hibiskusar och bougainvillor är väl Gran Canarias lantmärken eller kännetecknen tycker jag. Så jag förstår att du njuter. Å jag njuter av din viloposition. Ser härligt ut - å påklädd var du också... för bloggens skull antar jag;-)

Anders och Birgitta sa...

Jag älskar hibiskus, var tvungen att köpa en här i Benidorm och den får ständigt nya blommor. Så skönt att bara kunna lata sig och njuta.

Rolle o Carina sa...

Härligt med bästa klimatet på jorden!

Ha det gott o njut.....

Ingrid sa...

Blomman i solstolen skämmer minsann inte heller för sig!
Kram, Ingrid

Husbilen-Ellen sa...

Vi har det riktigt bra!

Husbilen-Ellen sa...

Det ärsom om kroppen kräver det ibland.

Husbilen-Ellen sa...

Det är skönt att inte ha några måsten. Hibiskusblommorna fascinerar mig mer och mer.

Husbilen-Ellen sa...

Vi har det riktigt bra och njuter stort!

Husbilen-Ellen sa...

Jag njuter av dagen mellan träningspassen. BP jag solar inte. Har ju haft besök av Mr C och efter det ska inte solen komma i närheten av det området eller helst inte kroppen över huvud taget. Det blir solskyddsfaktor på armar, ben och ansikte. Men jag gillar värmen och i halvskugga tillåter jag att sträcka ut mig en stund.

Husbilen-Ellen sa...

Tycker det här kan vara ett bra alternativ till husbilen

Husbilen-Ellen sa...

Andra morgonen med bara 17 grader, så vintern har även nått Gran Canaria! Men när solen kommer blir det snabbt varmt igen.

Husbilen-Ellen sa...

Tack, Ingrid! Ibland får man bjuda på sig själv! Kramar

Husbilen-Ellen sa...

Hitintills har vi trivts bra. Lägenheten är inte stor, men definitivt större än husbilen. En del måsten slipper vi här som att tömma toatank, fixa vatten och gasol. Sopa och torka av golvet, gör vi även i husbilen, så jag ser ingen större skillnad på måsten. Det är kanske lite svårare att hitta andra likasinnade svenskar, men även inom husbilsgruppen skiljer ju intressen. Vi har ju ingen bil att dra iväg med, men både buss och taxi är billigt. Vi har bara gjort två bussturer än, men det blir fler. Vi har också tankar om att hyra bil när min axel blir bättre. Vi har bra promenadvägar om man undviker en och annan fallgrop.