måndag 20 mars 2017

Fredag - måndag


Efter att ha ägnat mycket tid åt karnevalen och sen varit ute med hyrbilen under tre dagar, så fanns det mycket praktiska bestyr att ta hand om på fredagen. Eftersom solen sken, fick tvättmaskinen göra skäl för sig och tvätten fick torka ute.


I lördags slappade vi stor del av dagen, men när solen dalade tog vi en promenad. På återvägen stannade jag till hos Siggi och Thury. De har stugor till uthyrning på Island, som jag lockas av.
Jag blev kvar över ett glas vin och dit kom även Sigrid och Erwin och så småningom även Lennart. Vi hade en trevlig kväll tillsammans.


I söndags regnade det och åskade en stund, så då höll vi oss inne. Temperaturen sjönk 5 grader på en liten stund.


Jag tyckte det var en bra dag för tunnpannkaka/creps, så det blev vår lunch. Vi hade sprutgrädde kvar sen vi åt jordgubbar så det frossade vi på.


Senare på kvällen hade jag skåpsrengöring och bakade havrekakor och en variant med kokoskakor och sylt. Sylten flöt ut på första plåten, men sen lärde jag mig hur jag skulle lägga sylten i en liten grop. Lennart har lovat att det inte ska bli några kakor kvar, så ....


I dag är det åter fint väder och vi har tagit en promenad i omgivningen. Det här blommande staketet har kommit in i en andra om inte tredje blomningsomgång.


Längre fram blir det orangea blommor.


Barranco de Maspalomas har lite vatten i botten efter lördagens regn i bergen och regnet här i söndags. Var något mer vatten i lördags, men då hade jag inte kameran med.


Vi gick vidare till Parque del Sur. På håll såg vi blåskimrande träd. Det är jakarandan som blommar.


Otroligt vackra blomklasar. Blommorna är som små klockor och de sitter verkligen tätt. Svårt visa de vackra blå blommorna mot den blå himlen! Jag vill inte ha grå himmel, även om det blivit en bättre bild.


Vi avslutade promenaden i parken med en varsin kopp kaffe. Väl hemma igen har vi haft det lugnt och skönt på altanen.

6 kommentarer:

BP sa...

Bilderna på blommorna är otroligt fina. En blå himmel som bakgrund är ALDRIG fel, även om blommans färg skär sig mot den;-)
Å ditt kaffe ser ut som en "tysk cappuccino" som man ofta får på Gran Canaria - alltså inte med skummad mjölk utan med söt vispgrädde.

Husbilen-Ellen sa...

Jag gillar den blå himlen, blommorna och kaffet, som hade skummad mjölk. En jättefin miljö. Så klart jag trivs!

Anki sa...

Härlig miljö och underbara bilder!
Ha det gott!

Rolle o Carina sa...

Vackra bilder från Solens Ö!

Ha det gott..Vi saknar Ön :-)

Husbilen-Ellen sa...

Det är jättevackert med de blommande träden och en vacker park i övrigt där många promenerar och joggar!

Husbilen-Ellen sa...

nog är det en vacker ö alltid!