torsdag 18 maj 2017

Venedig

På eftermiddagen i går packade vi in resväskorna i personbilen och Lennart styrde till Skavsta, Stockholm syd. När vi checkade in fick jag reda på att slutmålet var Treviso. Flygresan gick bra och se blev det buss till utkanten av Venedig. Här väntade vi på båtbussen.

Vi hoppade av vid Rialtobron och promenerade till det gamla och romantiska hotellet Al Vagon.

Sen vi installerat oss på hotellet tog vi en nattpromenad ner till Rialtobron för att snabbt komma in i atmosfären.

Efter en god natts sömn vaknade vi av kyrkklockor ock båttrafik på kanalen . Nu ska vi ut och se stan i dagsljus!

Lennart och hans tankar sa...

En stad som står på listan!

Ha en trevlig vistelse!

Åh så härligt. Det är en av våra favoritplatser som vi ofta återvänder till. Åk gärna ut till öarna i lagunen.

FREEDOMtravel sa...

Ha det fint! Vi har varit i Venedig tre gånger. Fint! ;)

Så underbart med några dagar i Venedig. Där har jag varit några gånger, men bara på endagsvisiter.
Ha det så trevligt!

Härligt i Venedig hoppas ni får det mysigt, Lennart får ta på spenderbyxorna!
Ser just på Giro del a'Italia, dom passerade Modena (en av mina Tetra Pak arbetsplatser).
Våra tidiga (1970) campingfärder gick flera ggr till Lido de Jesolo vid Adriatico kusten ;-)
Skåne har nu 25.2° VARMT :-)

Arne L sa...

Venedig! Underbart. Bra jobbat, Lennart. Vi har varit där ett par gånger. En gång seglade vi in. Magiskt. Hadet bra.

Nu kom sommaren till oss när ni reste bort. Ha det gott och njut.

Tack för kommentarerna! Jag har varit i Venedig två gånger tidigare, men första gången med Lennart. Verkligen en romantisk plats! Vi får känna oss unga på nytt!

Njut av Venedig, som du uppenbarligen blev överraskad med av din Lennart! Venedig luktar visserligen illa men romantiskt är det - utan tvekan:-)

Tack för kommentarerna. Jag återkommer till er när jag är tillbaka hemma.