torsdag 22 juni 2017

GLAD MIDSOMMAR


På förmiddagen skulle garaget, där vi har Rubinen städas, så bilarna skulle vara borta under tiden 8-12.00. Efter frukost åkte jag till min väninna Gunilla i Ödeshög. Efter en stunds prat tog vi en promenad men hunden Jackie i samhället. Pionen såg jag i en trädgård


och den här intensivt rosafärgade i en annan trädgård.


Promenaden gick till hembygdsgården, där jag inte varit tidigare. Himlen var övermulen - typiskt midsommarväder!


Hembygdsgården var inte öppen, men i morgon är den, då det firas med dans kring midsommarstången.


Växtligheten på taken är snart dags att klippa. Växer så det knakar!


Vi gick runt i samhället och så småningom kom vi till Café Lovisa. Vi beställde kaffe,


som vi drack på baksidan i trädgården. Vi njöt av blomsterprakten, samtidigt som Jackie kunde vara med när vi fikade. Fingerborgsblomman eller Digitalis var en vacker men mycket giftig perenn.


Innan jag for hemåt plockade jag en bukett blåklint. Du får njuta av den östgötska blomsterprakten och samtidigt önskar Lennart och jag att du får en riktigt GLAD MIDSOMMAR!


10 kommentarer:

Husbilen Ventilen sa...

Detsamma till er, kram 😎😎🐾🐾

BP sa...

Glad Midsommar till er med!!! Hur går det med Lennarts fot?

FREEDOMtravel sa...

Vackra blommor! Önskar en riktigt fin midsommar!

Anki sa...

Önskar er båda en riktigt fin midsommar!
Hoppas läkningen går framåt så Lennart snart blir friskförklarad!
Kram

Matts Torebring sa...

Trevligt & Tack det samma!
En midsommarkram

Husbilen-Ellen sa...

Tack!

Husbilen-Ellen sa...

Tack, på tisdag ska vi åter till Vrinnevisjukhuset. Efter det vet vi något mer.

Husbilen-Ellen sa...

Tack! Det är fina blommor överallt att fota nu!

Husbilen-Ellen sa...

Tack! Han får nog hoppa på kryckor eller åka rullstol i rätt många veckor till. Kramar

Husbilen-Ellen sa...

Midsommarkramar tillbaka!