tisdag 13 juni 2017

Venedig, del 3


Det var inte bara konst vi tittade på i Venedig. På återvägen till hotellet tog vi en annan rutt. Det blev över


många kanaler. Här var vi ganska nära Canal Grande.


En del kanaler var ganska breda.


I andra kanaler var det trängre.


En del var riktigt smala. Delar av husfasaderna har ramlat ner i kanalen.


Andra kanaler avslöjar hus med skrytfasad mot större kanal och en annan fasad har fransk anknytning.


Så kom vi till hotellrummet och när jag tittade ut såg "vår" kanal ut så här .


Åt andra hållet var det fler turister, som åkte i gondoler.


Senare gick vi ut en runda. När vi kom tillbaka lyste det fint på hotellets restaurang. Där satte vi oss och åt middag.
Allt vad jag visat hitintills kommer från vår första dag i Venedig. Det fanns en hel del att smälta och ta in.


9 kommentarer:

Eva sa...

Så fina bilder från vackra Venedig.

Ingrid sa...

Jag får verkligen längtan till Venedig!
Kram, Ingrid

Matts Torebring sa...

Så fantastiskt njutbart. Som "byggherre" undrar jag bara, hur man skyddar husgrunderna från vattenskador?

Dessan sa...

Visst är det fantastiskt i Venedig. Helt underbart ställe, skulle åka dit i morgon igen om jag kunde :) Kram

Husbilen-Ellen sa...

Det är en fin stad med många vackra motiv!

Husbilen-Ellen sa...

Ja, jag åker gärna tillbaka !

Husbilen-Ellen sa...

Det är Venedigs stora bekymmer. Vattenföroreningarna underminerar de gamla ekstockarna. Många hus sjunker. Syns tydligt på många höga klocktorn, som lutar.

Husbilen-Ellen sa...

Jag åker också gärna tillbaka.

Anki sa...

Så mycket ni hann med att se i Venedig! Härliga bilder!