fredag 11 augusti 2017

Arkösund


I går packade vi Ellen och for till  Arkösund.


Jag parkerade Ellen utanför huset och den vackra, men nästan överblommade clematisen, fanns i trädgården


och välkomnade oss med sin skönhet.


Gerd och Lennart bjöd oss och vännerna Sigge och Maggan med hunden Svante, på en underbart god middag på altanen. Jag uppslukades av den goda maten, så jag glömde fota, men fick ändå med värdparet lite senare.


Gerd har gröna fingrar, så jag kunde förstås inte motstå en tur i trädgården.


Det blev också en tur ner till källaren, där Lennart förevisade sin hobby. Han har många modellplan, som alla går att flyga med.


Senaste bygget ska bli en Spit Fire! Ritningen är i skala 1:1. Mycket jobb att få ihop alla delar. Här får man inte darra på handen och ha mycket tålamod, samt följa ritningen! Imponerande, men inget för mig. Förutom noggrannhet behövs kunskap om aerodynamik och elektronik.


Hortensian blommar vackert liksom


den perenna luktärten.
Vi sov över i Ellen och åt gemensam frukost,  innan vi tackade för oss och for hemåt.


Säden börjar nicka och snart är det skördetid i vackra Östergyllen!


Verkligen en solig och vacker dag!!

7 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Då var vi vid Cirkel K och tömde Ellen.
Ha en bra kusinträff!

Vår husbilsblogg sa...

Verkligen imponerande att kunna bygga skalenliga flygplansmodeller och dessutom kunna flyga med dem. Vackra foton på blommor som vanligt.

Anki sa...

Vilken trevlig dag! Arkösund är fint ... och vårt vackra landskap visar sig från sin bästa sida så här i skördetider och med solsken över fälten.
Häftiga flygplan - imponerande byggen!

Ingrid sa...

Det låter som en riktigt trevlig dag.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Anonym sa...

Landskapet andas höst men den där luktärten ropar, titta på mig, så fin den är. Intressant hobby vännen har så kul att träffas också!

Margaretha Lillvik sa...

Härligt med utflykter i våra svenska landskap och att dessutom träffa trevliga vänner. Arkösund var många år sedan jag besökte, men har fina minnen därifrån.

Matts Torebring sa...

Jag gillar de stora, vackra sädesfälten, nu är säden snart är klar för tröskning.