söndag 20 augusti 2017

Trosa - Nynäshamn

I dag blev det mindre vägar genom ett vackert landskap.

Efter en morgonpromenad i Trosa, åkte vi till att börja med Utflyktsvägen mot Södertälje. Jag följde inte den vägen så länge, utan svängde av mot Muskö. Här passerade vi över bron till ön.

När vi kom till Skanssundet fick vi vänta en liten stund på färjan, då den befann sig på andra sidan.

Här går inloppet till Södertälje och Mälaren. Vita fläcken i mitten på fotot är ett stort fartyg.

Det som ser ut som stenar, är tusentals gäss, som skränar som bara den.

Färjan kom och det var dags att köra på.

Vi hade en personbil före oss och så är det motorcyklister och cyklister.

På andra sidan var vägen smal. Det var mycket sommarbilar ute och söndagskörde, liksom motorcyklar på den krokiga vägen. Jag stannade på parkeringen till Grödinge kyrka. Passade bra med 11-kaffe och de nybakade bröden jag köpte på morgonturen i Trosa.

Jag for genom Nynäshamn och ut till Lövhagens kaffeservering och fritidsområde. Vi parkerade på den stora parkeringen, som snabbt fylldes på med bilar. Koordinater hit är: N 58° 52' 36''  E 17° 55' 37,4''

Här är ett vackert område med många promenadvägar och stigar.

Det finns badplatser, men ingen badande. Solen värmer, men konkurerar med den kalla vinden.

Under eftermiddagen och kvällen fylls det på med flera Concorde-bilar, när personbilarna åker härifrån. Här står Ellen tillsammans med sina stora syskon i Concord-familjen. När jag skriver det här har skaran ökat till 8 Concorde-bilar. I morgon tar vi olika färjor till Gotland. Kommande helg har Concorde Club Sweden, träff på Snäcks Camping!