lördag 21 oktober 2017

Återigen en grå dag


I dag tog jag i alla fall fram mobilen och fotade några bilder, när vi kom till Hörsalsparken under vår promenad. De flesta blommor är överblommade, men kärleksglöden håller fortfarande!


Det finns också några blommande höstanemoner.


De är skira och vackra.


För övrigt har jag roat mig med att städa och nyss strök jag en gardin till arbetsrummet. Skymningen hade kommit, så bilden blev mörk, men nu har det mörknat helt och det är dags att tända ljus.

11 kommentarer:

Lennart och hans tankar sa...

Vi har mött tre gråväder!

Kram

Matrixen sa...

Tänk att det blommar så vackert än fast frosten kommit!

Ha det gott o njut av blommorna......

BP sa...

Synd att ni hade en grå dag. Hos oss var det faktiskt riktigt soligt men kallt.
Sedan undrar jag om det är Davidsstjärnan i fönstret eller om du redan har börjat julpynta;-)

Gillar dina tavlor:-) Har du målat dom själv. Tycker bäst om den understa.

Husbilen-Ellen sa...

Ja om allt går enligt de nuvarande planerna, så blir det snart.

Husbilen-Ellen sa...

Så är det, men nu längtar jag efter sol.

Husbilen-Ellen sa...

Vi har inte haft frost ännu, så vi får njuta några dagar till!

Husbilen-Ellen sa...

Har inte tänkt på att det kunde vara något av det. Köpte den här utsmyckningen av lin, så den har hängt ett tag.
Ja, tavlorna har jag målat. I den undre får fantasin fritt spelrum.

Kors och Tvärs sa...

Ja usch nu är det väldigt grått och trist. Härligt då att få se dina blomsterbilder och för varje dag som går, så kommer vi närmare en ny vår :)

Husbilen-Ellen sa...

Gråheten sätter ner humöret, så det gäller hitta några ljusglimtar. Som du skriver, snart är det vår!!

Ingrid sa...

Ja nu är det ganska grått och färglöst, men ännu finns det blommor. Jag var i botaniska trädgården i Visby i dag och hittade både det ena och det andra. Det kommer i morgondagens blogg.
Kram, Ingrid

Ama de casa sa...

Här är det fortfarande liiite för varmt för att tända ljus på kvällen, men snart så... :-)

Snygga gardiner!