måndag 23 oktober 2017

En skön dag i Ödeshög


På förmiddagen for jag E4 söderut. Ett broarbete utanför Linköping och två beläggningsarbeten, och vid det här stod det stilla en lång stund. Jag svängde av vid Ödeshög och for till min väninna Gunilla. Månaderna har gått sen vi träffades senast, så det fanns massor att prata om.


Hennes otroligt vackra streptocarptus, som lyste upp i köksfönstren, njöt vi av när vi fikade och åt lunch. Vi hann med att ta en promenad i omgivningen innan det blev eftermiddagskaffe och dags för mig att tacka för en jättehärlig dag.


På hemvägen åkte jag gamla E4 och gjorde ett stopp vid Centralkonditoriet i Väderstad. Gunilla bjöd på gott bröd härifrån, och jag ville ha med mig av det hem.


En bit norr om Väderstad bröt solen igenom och jag stannade och tog en bild. Det var inte många minuter det varade, innan moln och regndugg tog över igen.
Trots moln och regn har det varit en solig dag inom mig!

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Man får verkligen passa på när solen behagar visa sig. Så vackert ditt foto blev.
Kram, Ingrid

BP sa...

Kul att det var en solig dag inom dig, för det var det absolut inte utanför dig;-)

Anki sa...

Så vacker bild där norr om Vä´rsta!
Ha det gott!

Matts Torebring sa...

Konditoriet du visar har "gott ryckte" ända ned i Småland. Vi har dock inte varit där.

Husbilen-Ellen sa...

Det är en fin tid, åtminstone när solen visar sig.

Husbilen-Ellen sa...

Det var bara den lilla glimten av sol jag fick i går.

Husbilen-Ellen sa...

Skönt att träffa väninnan även om det är grått!

Husbilen-Ellen sa...

Trakten är fin och solen gör mycket!

Husbilen-Ellen sa...

Kommer ni i närheten måste ni göra en avstickare. Deras surdegsfralla liksom kaffefralle på surdeg är otroligt goda. De har även många goda bullar , kakor och bakelser. Man kan fika där,men också köpa med sig hem, vilket jag gjorde. Det uppskattade Lennart.