torsdag 23 november 2017

Turen fortsätter i botaniska trädgården


Papegojblommorna finns lite överallt och även här. Tycker de är fina med sina "flygplan", som är på väg upp i skyn.


Plumeria rubra är vacker med sina vackra krispiga blommor. Den finns i olika färger. Träden kan bli riktigt höga.


Calleistemon Viminal, flaskborstblomman är också mycket vacker.


Vackra klockor, som finns i många trädgårdar. Brukar vara svåra att fota, då vinden gärna får dem att gunga. Här var det vindstilla.


Det här var nya blommor för mig och jag vet inte vad det är för buske.


Jag tycker de var stora och vackra.


Det finns bänkar att vila på, där det går bra att vänta in en alltför mycket fotograferande partner.


Bougainvillean finns förstås också i parken,


liksom den taggiga Kristikorsblomman.
Kommer du till Maspalomas, så är Botaniska trädgården väl värt ett besök. Det är dessutom fri entré.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken blomsterprakt! Jag förstår att Lennart behövde slå sig ner och vila lite.
Kram, Ingrid

Ama de casa sa...

Och här kom det ännu fler fantastiska lavendlar - vackert! :-D

Matts Torebring sa...

Som en blomsterbok....

BP sa...

Vilken blomsterprakt!!! Gillar bäst papegojblomman och "diskborsten", som jag tycker är så himla läcker och dessutom har helt rätt namn:-)

JoY sa...

Papegojblomman är väldigt läcker. Undrar om den gula/rosaröda busken kan heta Alamander eller något sådant, de fanns överallt när jag bodde i Afrika.
Kram

Anki sa...

Förstår att du fotar mycket med så tjusiga blommor! Verkligen härliga bilder!