fredag 20 april 2018

Varmt och skönt


Redan tidigt i morse sken solen in genom köksfönstret.


Jag tog en förmiddagspromenad längs Södra Promenaden och förevigade de underbara små Skilla-blommorna, som finns där i många tusental.


Jag kom så småningom förbi Vasaparken och där var det många föräldrar med barn som trivdes i solen.


Jag flyttade in rosorna i vardagsrummet och tyckte de matchade kuddarna och duken bra.


På eftermiddagen gick Lennart och jag en promenad runt Oxelbergen i dryga 25 graders värme.
Där blommade sälgen med massor av pollen.


Vackert att titta på.


Eftersom det var vind, blev det många foton innan jag blev nöjd!


Här har bin och humlor mycket att hämta, men tyvärr såg vi inga.


Påskliljorna lyste också vackert!


Vi gick förbi ett hus, där den här mätaren satt på väggen, så man kunde se hur mycket el som producerades av solen. Tyvärr gick siffrorna inte fram i kameran.


I kväll har vi njutit på balkongen och


följt solnedgången.


Tyvärr kom det lite moln, men


de skingrade sig och solen kunde gå ner bakom tv-antennen.

18 kommentarer:

Hedwig sa...

Molnen över solen ser ju ut som skuttande dinosaurier! Som vanligt jättefina foton.

BP sa...

Ni kom hem precis i rätt tid om man säger så. Å ditt inlägg bekräftar det jag såg på tv ikväll nämligen att Norrköping var varmast i hela Sverige idag:-)

Ingrid sa...

Ni lever i den bästa av världar. Först våren på Gran Canaria och sedan här i Sverige.
Ha en riktigt fin helg!
Kram, Ingrid

Matts Torebring sa...

Som någon skrev, Poff så kom våren och till och med försommar.

FREEDOMtravel sa...

Vilka härliga vårbilder!

Anki sa...

Underbart väder nu några dagar! Jag måste nog bege mig till Vasaparken - det ser inte alls ut som jag minns ...
Härliga bilder allihop och en helt fantastisk solnedgång, som du lyckades fånga i rätt ögonblick :)
Ha det gott!

Dessan sa...

Som jag skrivit till många andra som bor söderöver:...vilket fint väder ni har och vad somrigt:) Hos oss snöar det just nu, men det är nu bara lite som inte stannar kvar hoppas jag. Härligt kunna sitta i inglasning och njuta på balkong. Önskar vi hade en sån också:) Kram till er

Husbilen-Ellen sa...

Jag fick också känslan av djur, som fångade solen!

Husbilen-Ellen sa...

Ja, det har varit bra sen vi kom hem. Helgen har varit kanon om än något svalare.

Husbilen-Ellen sa...

Så har det känts, även om det var lite ordning i ledet under helgen!

Husbilen-Ellen sa...

Tack! Visst är det en fin tid nu att fånga!!

Husbilen-Ellen sa...

Vasaparken rustade man med nya leksaker och underlag för några år sen. Förra året byggde man nya lokaler för verksamhet och kiosk. De öppnar nog först runt Valborg,

Husbilen-Ellen sa...

Vårt avlånga land bjuder på växlande väder och aktiviteter! Kramar till er!

Kors och Tvärs sa...

Ja nu har det verkligen exploderat i naturen. Skönt med inglasat om (när) det blåser

Husbilen-Ellen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Husbilen-Ellen sa...

Ja, visst är det skönt med inglasat och persienn, när solen blir för intensivt. Lennart valde persienn och jag att ha öppna fönster, så det blev perfekt.

Vår husbilsblogg sa...

Det är en fin tid nu med knoppar som spricker hela tiden. Idag såg jag den första gullvivan.

Husbilen-Ellen sa...

Det är en ljuvlig tid! Jag har inte sett någon gullviva än.