lördag 26 maj 2018

Onsdag - lördag


Tiden har inte räckt till för bloggande, men jag har tagit en del bilder under dagarna.
I onsdag fotade jag ginsten liksom


syrenerna vid Saltängsgatan, då jag var på väg till Lovisakliniken.


På hemvägen blev det ett foto över Motala Ström och rådhuset.


På sen eftermiddag kom Harry på besök.
Vi började torsdagen tidigt och redan vid 8-tiden började vi leka i Vasaparken.


Han testade alla redskap, men roligast var att gömma sig i hinderbanan med alla växter. Farmor hade svårt att hitta honom!


På hemvägen hade vi turen att få se några grävmaskiner.  Arbetarna hade rast, så vi kunde titta på nära håll.


Efter att ha varit hemma och ätit samt vilat med lite innelek, blev det en tur till Strömsparken och vattenleken där. Jättespännande. Tur att Harry hade sina täckande badkläder med, för det blev lite blött. Det smakade bra med saft, bullar och kex vid ett bord.


På fredagen hade vi sovmorgon till 6.45 innan det blev sagoläsning i sängen. Frukost på balkongen och lite förberedelse för lunch, innan vi gick ut till närmaste lekplatsen vid Djäkneparken. Lastbilen var populär.
På eftermiddagen åkte vi hem med Harry och han passade på att sova en dryg halvtimme i bilen, så han var pigg när han kom hem och träffade lillasyster, mamma och pappa och dessutom mormor och morfar från Ingarö.


Efter en god grillad middag och trevligt umgänge, tackade vi för oss och for hemåt.


På förmiddagen i dag gick vi till Färgargården och evenemanget Trädgårdslust.


Vi tittade runt bland stånden och även in i Färgargården. Där stod en kvinna och putsade koppar i en gammal zinkbalja. Zinkbaljan minns jag sen barndomens tvagningar och bastubad.


När vi kom ut igen fotade jag människohavet och en del trädgårdsstånd.


Efter att ha köat en lång stund vid cafeterian var vi kaffesugna. Vi satte oss i skuggan av en syrenbuske. Det påminde mig också om barndomen, men då var det en syrenberså.


Jag gillar de ljuslila gamla väldoftande syrenbuskarna!


Vi fortsatte bort till Rhododendrondalen.  Där smälta jag med min blommiga klänning väl in bland buskarna.


Hem gick vi längs Motala Ström. Mycket vatten från Vättern släpps ut nu!
Resten av dagen har jag gjort så lite som möjligt!


2 kommentarer:

Dessan sa...

Fina blommor och fin klänning:) Kram

Anki sa...

Härliga bilder Elisabeth! Det finns en flera fina lekparker i staden, Strömparken gillade Casper när han var mindre och Vasaparken har man ju många egna minnen från, även om det var helt annorlunda på den tiden :)
Jag missade Färgargården, det får bli i höst istället om vi är hemma.
Ha det gott!