fredag 21 september 2018

Den gågna veckan


Vi har tagit många kortare promenader under veckan och har kunnat konstatera att det grävs överallt i stan.


Vi har njutit en del på vår balkong. Här mumsade vi på rabarberspaj till kaffet.


Skulpturparken bakom Konstmuseum är vacker och


graffitikonst på plast mellan björkarna var ett roligt inslag.


Men roligast var ändå gårdagens biltur till Arkösund


och vännerna Gerd och Lennart.


Där var även Sigge, som passade på att fylla 81 år.


Hustru Maggan fick Svante att sitta fint i väntan på en godisbit.


Födelsedagsbarnet försåg sig av den goda smörgåstårtan och vi andra följde snabbt efter.


Vilka som var mest sugna syntes tydligt.


På bordet fanns en bukett med vackra astrar. Eftermiddagen och kvällen försvann väldigt fort och så är det ju när man har trevligt.
När vi åkte hem, fick jag förmaningen att köra lugnt med tanke på djur, som kunde komma i nattmörkret. En bra uppmaning! När vi kom till Reseberga sprang en älg över vägen. Kändes skönt att den var ca 100 meter framför oss.


För en dryg timme sen, när jag höll på med korten, blev det plötsligt väldigt mörkt och


en stund senare började det regna. Det håller fortfarande på!

12 kommentarer:

JoY sa...

Kul ide med graffiti på plast. Vädret skiftar snabbt nu på hösten.
Kram

sjusoverskan sa...

Graffitin var kul! Arkösund, ett härligt kustsamhälle, campade där förra året, mysigt! Jag blev hungrig när jag såg goda smörgåstårtan.
Kram Inger

Ingrid sa...

Svante påminner om Fridolf, är han en mittelspitz han också?
Här är det blåst och regn efter en fredag med 25 graders värme.
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

Vår husbilsblogg sa...

Tänkte också på risken för möte med älgar när jag i onsdags på kvällen åkte ner till Linköping med husbilen. Kom fram till risken var mycket liten på E4:an med stängsel på båda sidorna och livlig trafik. På småvägar däremot så gäller det att se upp extra noga.

BP sa...

Skulpturerna i parken och graffiti på plast var helt i min smak. Love it! Å vädret här har varit som hos er, fast tre-fyra timmar senare. Men blåsten har konstigt nog avtagit.

Anki sa...

Länge sen jag var i skulpturparken vid museet - ja, länge sen jag var i stan över huvud taget ... Var finns den fina graffitin på plast? Den skulle jag gärna se.
Ha en fin helg!

Husbilen-Ellen sa...

Vi såg på en stund när de målade. Kul se hur motiven växer fram.

Husbilen-Ellen sa...

Ja, det är ett mysigt samhälle med mycket rörelse på sommaren. På vintern är det mer stilla.

Husbilen-Ellen sa...

Svante är en mysig liten hund.

Husbilen-Ellen sa...

Det är absolut skillnad på små krokiga vägar och E4:ans raka inhägnade väg. Kul se djuren, men skönt med avstånd.

Husbilen-Ellen sa...

Konstmuseet i Norrköping har mycket att erbjuda!

Husbilen-Ellen sa...

Graffitin fanns i anslutning till Skulpturparken. I dag fanns graffitin kvar och jag antar att den finns överkulturnatten, om ingen saboterar den förstås.