måndag 20 maj 2019

De senaste dagarna


Nu är skomakarens semester slut. Häggdoften har övergått i syrendoft! På en del ställen blandar sig dofterna.

 
I onsdags tog vi en promenad till Åbackarna och blickade ut över Motala Ström i kvällssolen.


Lennart fortsatte njuta där, medan jag gick runt bland Rhododendronbuskarna.


Kvällsljuset speglade sig fint i blommorna. Jag borde haft systemkameran, men mobilen återger rätt bra den också.


Det fanns många olika rosa nyanser och utseenden på blommorna.


En del sorter var knoppiga, medan andra var


utslagna i hela sin prakt!


Torsdagen försvann i praktiska bestyr, men i fredags förmiddag for jag till Valdemarsvik. Himlen var gråblå, men Valdemarsviken är vacker ändå.


Jag hälsade på hos Hedwig. Vi tog en promenad och det var lite blåsigt, men det var jättekul att träffas.


I lördags gjorde jag en tur till Finspång. Allium-blommorna börjar öppna sig.


Noelle fick en försenad födelsepresent - ett puzzel med en bild från i höstas då de besökte på Gran Canaria.


Mamma Anna och barnen jobbade med att göra i ordning för ett växthus. Sent på kvällen, när jag var hemma, fick jag en bild på att växthuset var på plats. Patrik fick vara inne och där jobbade han  med köket.


I söndags var vi åter ute promenerade i Norrköping. Det är kul att kolla på alla nya byggnader som reser sig i stan. Här vid Kungsgatan. Strax innan den här bilden var vi tvungna att gå över till andra sidan gatan, och när vi kom lite högra upp


doftade det väldigt gott från restaurang Paradise du Liban. Så klart att hungern slog till och vi gick in. Det smakade riktigt gott! Vi gillar det libanesiska köket!


Efter maten fortsatte vi i Södra Promenadens allé på väg hemåt. Visst ger lindträden en härlig grönska?


När vi kom till biblioteket, gick vi in. Vi var inte alls beredda med röstsedlar, men det räckte med att visa legitimation och så fick vi rösta i EU-valet. Du glömmer väl inte att göra din röst hörd!


I dag har Djäkneparkens lekplats fått besök av mig och en liten flicka vid tre olika tillfällen. Däremellan har vi lekt inne och dessutom ätit gott


av hennes önskemat, tunnpannkaka med hallon. Nu sover hon gott och vi ser fram emot en lika fin lekdag i morgon.

3 kommentarer:

JoY sa...

Det märks på dina fina bilder att ni ligger lite före med blomningen. Alium har nylligen slagit ut i trädgården, men inte syrenen. Grannen har en gigantisk hägg som sprider sin doft vida omkring.
Tack för tipset om att göra pussel. Har länge funderat på att göra ett själv men nu ser jag varifrån du har beställt.

BP sa...

Som vanligt har du/ni inte haft tråkigt de senaste dagarna heller.
Kul med en "personlig" pussel, visste inte att man kunde göra sådana.
Ja, alla dessa nybyggen överallt. Precis som du så gillar jag följa "utvecklingen". Libanesisk mat älskar jag. Libanesen vi hade i Täby Centrum fick tyvärr slå igen. Synd!

Kors och Tvärs sa...

Libanesisk mat är inte dumt. Det är en härlig natur vi kan njuta av nu