torsdag 9 maj 2019

Hälsan


I går tog jag bilen till centrala Linköping. Jag träffade en nutritionist. En nutritionist är expert på sambandet mellan kost och hälsa, det vill säga näringslära. Hon tog bland annat ett blodprov, som gått iväg till Tyskland för analys. För  några veckor sen gjorde jag en 9 dagar lång detox, med hjälp av ett "paket från hälsokost". Det skulle varit 14 dagar, men jag tappade vikt för fort, så jag avbröt. Därefter har jag inte ätit potatis eller något som innehåller potatis eller potatismjöl, vetemjöl, socker, avstått kaffe och te liksom alkohol. Än känner jag ingen skillnad värkmässigt, men hoppas på att den här blodanalysen kan ge mig mer tips om vilken inriktning jag ska ha framåt vad gäller kosten.



Jag hann titta runt lite på stan innan jag for hem igen. Folkungabrunnen  tycker jag är fin. Det är en skulptur på Stora Torget i Linköping skapad av Carl Milles mellan åren 1924 och 1927.


I morse var jag till Vrinnevisjukhuset och gjorde en MR-röntgen på höfter och bäcken. Så nu väntar jag besked både från skolmedicinen, liksom det alternativa och mer holistiska synsättet.


Direkt därifrån åkte jag till dagis i Linköping, där sonsonen väntade på mig. Efter en taco-lunch gick vi till en lekplats. Han prövade på det mesta innan det var dags för hemgång och mellanmål.


Det har varit en bra dag, trots att solen lyste med sin frånvaro!



3 kommentarer:

sjusoverskan sa...

Hoppas att du får ordning på kroppen, endera med skol- eller alternativ medicin!
Kram Inger

BP sa...

Oj då! Detoxen utan allt som gör pensionärslivet värt att leva hade jag inte klarat av kan jag säga. Förstår inte riktigt varför du tog detoxen, för du behöver ju verkligen inte gå ned i vikt, snarare tvärtom skulle jag säga. Men vad är ditt problem? Du kanske är lakosintolerant. Har hört att man kan bli det även "senare" i livet. Hoppas dock att det ordnar upp sig för dig!

Lilian Wennergren sa...

Följer din utveckling med intresse!