torsdag 4 juli 2019

Grensholmen - Finspång - Norrköping - Linköping - Norrköping


Måndagens resa från Grensholmen till Finspång via tömning i Norrköping.


Efter en skön och svalkande natt i skogen, for vi på morgonen vidare till Grensholmen. Där såg vi en del av deras kor på håll.


Väl i Finspång gick vi till en nybyggd lekpark,


som blev riktigt populär! Det blev inget kort när Noelle släppte händerna, för då hade jag bara koll på henne, inte kameran.


Det fanns bra bord och bänkar, för de som var kaffetörstiga.


Rosor och lavendel blommade fint i en rabatt.


Vackrast av dem alla var en övervintrande morot, som blommade och lyste vackert i kvällsljuset.
Efter en god tacomiddag och prat drog vi oss ut till Ellen.


I tisdags regnade det, men det blev ändå en fin bild på liljan.


Jag pysslade en del med barnen. Det gick riktigt bra för Wincent med nål och tråd,


när Noelle vävde en matta till dockskåpet. Under tiden fick mamma Anna chans att sortera alla lådor och askar med sytillbehör.


Vi gick en runda till närmaste skog och där fann barnen lite blåbär att mumsa på.


En runda i trädgården gav lite vattendroppar på de omogna körsbären.


Katten Persson gillar inte vatten, så han intog en luftig plats på fönsterbrädet. Det har blivit hans favoritplats, så Anna har fått ta bort några blomkrukor. På kvällen åkte vi hem och vädrade lägenheten ordentligt.


Under gårdagen bakade jag tre olika sorters bröd. Jag provade mig fram med olika mjöl som kikärt-, bovete-, ris- och potatismjöl samt fiberhusk mm. Allt blev inte lyckat. Har ännu inte fått riktigt bra surdeg på bovete och rismjöl, men jag hoppas det blir.


På förmiddagen i dag for jag till Linköping och lekte med barnen medan pappa Per byggde ett plan för att ställa vattentunnor, så de kan bevattna trädgårdslanden. Mamma Ann-Sofi var upptagen med annat.


Där växte det också så det knakar.


Koriandern hade en skir och vacker blomma.

1 kommentar:

BP sa...

Vilka härliga bilder från "hemmaplanen". Å den där katten - har då aldrig sett en katt med en sådan lång svans. Om det inte varit för svansen hade Katten Persson likna katten Gustaf;-)