måndag 2 september 2019

Onsdag - söndag


Under onsdagen och torsdagen vilade kameran i mobilen. Detvar länge sen sist. Jag ägnade mig åt en del praktiska bestyr, samt träffade en väninna, Agneta, som jag inte sett sen förra året.
På fredagen for jag till Granhagen, där jag köpte honung, direkt från odlare och passade på att ta den här bilden över utloppet av Motala Ström i sjön Glan.


Jag åkte sen till Mårängsbadet, där jag gick en tur i området. Badbryggorna var redan upptagna,


men det fanns en hel del husvagnar kvar på campingen, många fler än vad som syns på det här fotot.


Jag åt en god lunch på Lingon&Dill i Skärblacka innan jag fortsatte till mina äldsta släktingar. Deras damm pryds av röd-rosa näckrosor. Det blev en trevlig pratstund och fika i deras lusthus.


På lördagsförmiddag kom sonen med barnbarn. Vi lekte och åt en tidig lunch, innan vi for till Söderköping och Medeltidshelgen.


Vi tittade på en del gycklarspel, men barnen var något för små för att förstå, så lekplatserna, glass och godis var det som hägrade mest.


Rida på ponnyhästar var roligt, liksom att titta på när man visade tekniker för att stå emot angrepp med kniv och


se riddare i rustnings slåss med svärd.

Under söndagen blev det lek i Vasaparken och Djäkneparken innan pappa åter kom och hämtade de små. På eftermiddagen fick vi ett rejält regnväder med en del åska.

3 kommentarer:

BP sa...

Vilket fint och somrigt inlägg från hemmaplanen, eller nästan hemmaplanen då;-)
Förstår att så många husbilar fortfarande är kvar. Sensommarvädret är ju helt suveränt även i år.
Bilden med näckrosorna och den lilla statyn i dammen är otroligt fin:-)

bm.lars.reseblogg sa...

Medeltidshelger och liknande brukar vara kul för alla åldrar. När mina barn var mindre åkte vi någon gång till Riddarvecka i Hova, kanske snart dags att upprepa med barnbarnen...

JoY sa...

Vackert med de röda näckrosorna. Riddarspel kan vara lite kul att se, i alla fall en stund.
Är bryggorna redan uppe, känns lite tidigt, fast får hösten fäste går det snabbt.