tisdag 10 december 2019

Busstur till Arinaga


På förmiddagen tog vi buss 25 till Arinaga. Vi gick ner till strandpromenaden. Den här metaren sitter väldigt stilla!


Hemma var det inte tillstymmelse av vind, men här på östkusten verkar det alltid blåsa!


Det var några hurtiga personer, som tog sig en simtur i havet


och andra hade hittat lä för att ta vara på solstrålarna.


Vi fortsatte strandpromenaden och njöt av de vackra vågorna.


Vi kom fram till de vackra stora keramikfiskarna och fortsatte förbi dem till utsiktsplatsen.


Vi stannade inte där utan fortsatte förbi mot fyren på andra sidan bukten.


Jag var bara med en liten bit upp och sen fick Lennart fortsätta själv.


På återvägen stannade vi vid utsiktsplatsen och tog ett foto mot staden/orten.

.
Statyn på toppen av utsiktsplatsen är verkligen toppen!


På återvägen fastnade jag för bläckfisk-statyn. Verkligen fint placerad.


Vi fortsatte hela bukten bort till piren, innan vi vände tillbaka och stannade vid restaurang Miramar Playa, där vi åt en god lunch. Blev sen ytterligare en promenad innan vi gick till busshållsplatsen och tog buss 25 tillbaka till Maspalomas.
Det blev en skön dag med många steg och mycket frisk luft!

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Det ser ut att ha varit en fin utflykt och mycket trevligt fick ni se. Jag hade dålig koll på var Arinaga ligger, men nu vet jag. Vad gjorde man utan google.
Ha det fortsatt gott i värmen!
Kram, Ingrid

BP sa...

Drömläge ju! Arinada känner jag inte alls till, men det du visar är ju hur fint som helst. Tycker mycket om keramikfiskarna och de helt underbara och fantasifulla statyerna.

bm.lars.reseblogg sa...

Arinaga har jag aldrig hört talas om, men det ser helt fantastiskt ut. Helt i vår smak!
Vilken härlig promenad ni fick, många steg, underbara vyer och riktigt läckra statyer!

Matts Torebring sa...

Det såg verkligen trevligt ut.

Freedomtravel sa...

Det ser ju ut att vara riktigt varmt!