måndag 15 december 2014

Praktiska bestyr i Albufeira


I morse var jag nästan uppe med tuppen. Strax efter klockan sju var jag vid tvättmaskinerna. En snurrade redan, men den andra fylldes med handdukar. Sen när den maskinen var klar, blev det en omgång lakan.
Det var ett jättefint torkväder idag. Sol och lite vind. Kläderna torkade i omgångar under markisen, där Lennart spänt upp klädlinan. Det luktar så gott, när kläderna hängt ute!

Under tiden tvätten torkade, bläddrade vi i veckotidningar. Vi fick en hög av grannen, som vi sen lämnar vidare. En del av tidningarna har varit med ett tag.

Efter maten blev det en tur med Dramaten till Lidl. När vi kom hem till Ellen, så kom jag på att jag inte använt kameran i dag. Man skulle kunna tro att jag blivit sjuk, men så är det inte.
Snabbt in efter kameran och så ett foto på Lennart, när han packar upp varorna.

Tidigare inlägg från Albufeira

3 kommentarer:

BP sa...

Klockan 7 låter omänskligt, men doften av tvätt som torkad ute är ljuvlig. Snart får jag sniffa den doften:-)
Veckotidningar brukar jag bläddra i hos tandläkaren å där har de minst tre månader på nacken;-)
Å tack för den fina blåa himlen. Här har det regnat hela dagen...

Leovi sa...

A nice sunny day!

Anonym sa...

Inte mycket i era rutiner idag som inte stämde med våra :-) LIDL här också, tvätt likaså!