torsdag 18 december 2014

Soliga dagar


Efter att ha tagit hand om lite handtvätt, satt jag och gottade mig i solen i går. Under tiden fick fötterna en välbehövlig omgång, medan jag lyssnade på Håkan Nessers bok "Styckerskan från lilla Burma". Jag gillar att lyssna på Håkan Nessers behagliga röst och till de berättelser och intriger han skapar. Det är  bekvämat att kunna ha böcker inlagda i mobilen, däremot far inte mina örongångar väl av de små hörsnäckorna, så jag får ha utanpåliggande hörlurar i stället.


Vi hade en riktig slappardag igår. Det blev inga 10000 steg, men ibland behövs vila. Vi laddade upp inför kvällen. Här väntar vi på att gästerna ska komma och dela ostbrickan och vin med oss.
Gästerna får ta med glas och bestick, eftersom vi inte har med så många uppsättningar.


 Det var första gången vi testade att sitta sex personer runt bordet. Med lite vilja går allt. Vi lyckades även spela några omgångar Sequence. Kvällens segrare blev Leif och Lennart. Vi andra kom som goda tvåor.


I dag har det åter varit soligt och skönt, som mest 16,5° i skuggan, men där behöver man ju inte vara!
Jag tog med kameran idag, när vi gick för att handla. Graffitin finns på muren bakom saluhallen.


Det blev också några kort på skorstenar, som stod i fin kontrast till den blå himlen.


På kvällsrundan fotade jag de här taggiga bären på en storbladig buske. Visst lyser de i kvällssolen?
Jag har fått reda på av Ursula, att det är Recin. De bären/fröna är giftiga, men användes till recinolja, starkt laxerande.


På återvägen till ställplatsen, stod solen så lågt att Ellen kommit i skugga.

7 kommentarer:

Rolle o Carina sa...

Visst är det härligt med Sol som värmer i December!
Snart vänder det och ljuset börjar återvända med!

Ha det gott........

Lennart och hans tankar sa...

Soliga dagar nu!
Svensk sommar i december, inte illa!

Kram

BP sa...

Ytterligare ett inlägg helt i min smak både vad gäller vädret och maten (saknar dock vinflaskan på bilden;-))

Muralmålningen = mums den också kan jag säga:-)

FREEDOMtravel sa...

Waow, ser ju fantastiskt soligt och varmt ut! Vi kanske måste trycka lite på gasen så vi kommer söderut fortare... ;)

Anonym sa...

Jaa, härligt med sol nu en hel vecka till, minst tror jag, vi hade hela 20° igår e m sen nattetid endast 50% av det ;-) Trevligt o gott med ostbricka o spel "finns hjärterum finns stjärterum" 😎

Ingrid sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det.
Hoppas att vädret fortsätter att vara så fint!
Kram, Ingrid

franks reiseblog sa...

ser ni har det bra på stelplassen. vi har også stått på den plassen.ni må ha det godt & nuta solen