fredag 22 september 2017

Harar


I går satt jag och bläddrade och rensade i bildarkivet, som med åren blivit ganska stort - drygt 72 300 foton. Jag hittade då ett antal foton på harar.
Haren ovan är en Norrköpings-hare. Jag har zoomat in, men ändå kan jag se att han har full koll på mig.


Han tar paus i ätandet för att vara redo för språng.


Det här är en Hjo-hare. Här går öronen som antenner.


Gäller hålla koll på var hon tar vägen.


Van med människor, men väldigt observerande när den äter.


För länge sen träffade vi på en harpalt, när vi kom ner till husbilen,


som den sökte skydd under. Kanske inte bästa stället, då vi skulle iväg.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fina bilder du fick på haren!
Man ser minsann att den har koll på dig.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

BP sa...

Du har då lyckats perfekt med nå't som jag försökt i flera år, nämligen att hitta stillasittande harar:-) Vi har en gårdshare som jag har siktat in mig många gånger utan succé. Grattis!!!

JoY sa...

Fina bilder på haren
Kram

Rolle o Carina sa...

Fina bilder på dom som har full koll!

Ha det gott......