tisdag 5 september 2017

Gotland i kartor och en sammanfattning

Årets resa på Gotland blev lite kors och tvärs.

I oktober 2010 åkte vi också runt på Gotland och då reste vi så här. Den resan kan du se "baklänges" här.

När Lennart lägger samman de båda resorna, så kan vi se att en del har vi sett tidigare, medan annat var nytt. Fortfarande finns det vägar som är outforskade av oss.

Ekstakustens naturrservat är en favorit som vi återkommer till.

Blomsterprakt och insekter bidrar.

Bottarve med vackra hus och konsthantverk.

När jag väljer bilder, verkar det som om jag fastnat för dramatisk himmel, här vid Hoburgen.

Vi hade faktiskt mycket sol och varma dagar, som här vid Vändburgsgubben. Raukarna är mäktiga att se.

Ett trevligt stopp blev hos bloggvännen Ingrid i Klintehamn. En blomma bland blommor!

Ett bidragande orsak till att vi kom över till Gotland, var Concorde Club Sweden och den träff som Carina och Johan ordnade på Snäcks Camping. En trevlig och välordnad träff, där vi mötte gamla och nya husbilsvänner. Stort tack!

Där upplevde vi en fin solnedgång, men

också nyfikna ungdjur, som smitit från någon hage.

Vi upplevde en mäktig känsla när vi åkte i kortege till hamnen. Där blev det hej då och vi fortsatte norrut på ön.

Det blev Fårö och många raukar.

När vi kom tillbaka till Fårösund, stannade vi ett längre tag vid det välordnade Bungemuseet. Där rekommenderar jag ett besök!

Vi fick tips om Furilden naturreservat och där var det fina omgivningar med bland annat handikappvänlig promenadväg till ett fågeltorn. Militären har tidigare varit i de här områdena.

Lergrav med sina märkliga formationer! Här hade jag önskat lite solglimtar.

Det var mulet och det kom även en regnskur när vi besökte Loista Hallen. Men regnkläder har vi, så den upplevelsen fick vi med oss!

Jag fick mycket sol när jag gick runt i det vackra Visby!

Jag gillar husen, gatorna, gränderna, kyrkorna och ruinerna, men också Botaniska trädgården med sina vackra blommor.

Vi avslutade vår Gotlandsvistelse med en brakmiddag på Lindgården. Det värdshuset rekommenderar vi!

Stort tack för den bildkavalkaden och rundturen på Gotland. Du fångade precis allt som är så karakteristiskt för just Gotland!

Webbtanten sa...

Vad fina bilder! Roligt att få följa med på Gotland runt :) En sån där karavan väcker uppmärksamhet kan jag tänka. Kul att träffa hisbilskompisar med.

Tack! Det var en fin tur, så jag hoppas kunna inspirera någon att resa över till Gotland.

Tack! Vi väckte absolut uppmärksamhet när vi kom i en lång radda. Det är kul att träffas och umgås.

FANTASTISK GOTLANDSTUR synd vi inte kunde medverka men dina bilder var en upplevelse i sig, tack!

Arne L sa...

Här är fantastiskt. Vilken dag vi har haft. Med falk och fluga. Se blogg. Tack för era tips.

Tack! Tycker också det va synd att ni inte kom, men så är det. Ni får ta en tur vid annat tillfälle. Gotland är sevärt!

Visst är Gotland fint! Kul om vi kunde bidra till er resa.

Margaretha Lillvik sa...

Gotland är fint och många fina bilder har du tagit. Mångaår sedan vi var där....men kanske blir det ett besök lite längre fram.

Bästa tiden för att resa till Gotland är nog denna tiden. Havet kyler säkert inte längre och de flesta turisterna är borta.

Gotland är väl värt ett besök!

Jag håller med dig. Absolut bäst sen horderna av turister åkt hem. Nu är det pensionärerna och tyskarnas tid!