lördag 25 november 2017

Senaste dagarna


Det har blivit några promenader till San Fernando/Bellavista både med och utan dramaten. Varje gång passerar jag fina bougainvilleas.


När jag gjort några timmar i butiker, behövs en kopp café con leche innan hemgång. Jag fyndade ingenting, så det finns chans till flera besök.


När jag kom hem hade Lennart kokat kikärtor i tryck-kokaren och jag gjorde en variant på humus utan sesampasta, för det hittade jag ingen i butikerna. Förmodligen har jag inte letat på rätt ställe. I bakgrunden ligger mungbönor på groddning.


Det blev en god lunch under parasollet.


Häckarna frodas inom vårt bostadsområde.


En liljeväxt har slagit ut vid entrén, men


favoriterna är de olika hibiskusblommorna.


På en av våra promenader såg vi passionsblommor, men dem återkommer jag till.


I torsdags stärkte vi oss  med en kall gazpachos innan det blev


mölkky-spel. Här stilstudie på Lilly,


Sue och


Elisabeth. Trodde ett tag att hatten skulle hjälpa mig till seger men


Ragnhild tog hem det hela! Grattis till henne!


I går köpte jag en selfi-pinne och det här blev träningskortet. Men så konstigt, jag kände knappt igen mig, inte bara på minerna utan mer bakgrunden. Det blir ju spegelvänt mot vad vi är vana att se på kort!


I går eftermiddag gick vi en promenad till Faro. Nu har sandskulpturerna fått julmotiv!


Som tur är behöver Lennart vila sig, så det blev kaffe med glass på Café de Paris, innan vi gick hemåt. Observera att vi delade på glassen!

5 kommentarer:

Kors och Tvärs sa...

Vilken blomsterprakt ni omger er med och så skönt ni har det jämför med det gråkalla här hemma

Vår husbilsblogg sa...

Det ser riktigt behagligt ut och vilka vackra blommor så här års. Jag gillar också hibiskusblomman. Någon selfipinne har det inte blivit ännu, en sådan finns inte heller med på köplistan.

Matts Torebring sa...

Jag köper sista bilden. Dels är Lennart alltid glad när han får mat, men nu extra glad. Det skulle jag ha varit också med den desserten.

BP sa...

Varmt, skönt och full njutning!!! Perfekt! Mölkky-spel vet jag inte vad det är. Å kul att du köpte en selfie-pinne, men jag kände knappt igen dig heller;-) Kanske dags att gå till frissan tänkte jag;-) Det gäller förresten Lennart också;-)))))))

FREEDOMtravel sa...

Hummus är gott! Kanske även utan sesampasta ;) Ibland är det ju svårt att hitta allt i butikerna söderöver. Men ni ser ut att ha det härligt!