torsdag 27 juli 2017

Besök hos frissan mm.


I tisdags var jag med Lennart till vår frisörska och idag blev det min tur. Så klart det blev ett kort när jag kom hem! Jag blev riktigt nöjd med frissyren.


Efter lunch for vi ner till Ellen. När vi var ute på vår rundtur fick vi bekymmer med trappsteget som inte ville gå ut eller in som det skulle. Lennart ville försöka fixa trappsteget själv. "Jag skruvar ju inte med foten". Efter en stund fick han loss steget.


Han hittade en massa små stenar, som satt fast sig i trappsteget och som hindrade maskineriet.


Det var ennöjd Lennart, som testade trappsteget!


När vi var ändå var ute fortsattevi till en snabbtvätt. Rubinen, vår C 3:a var allt annat än röd. Blev mysigt mönster på vindrutan när bilden tvålades in.


Glömde fota bilen vid macken, men det blev sen jag varit inne och handlat lite matvaror. Nu är det en liten Rubin igen!

7 kommentarer:

BP sa...

Frisyren är skitsnygg liksom din ögon make-up! Läckert!!!
Kul att Lennart trots gipsat ben hittade felet på trappan. Å han har ju rätt - han skruvar ju inte med foten;-)

Dessan sa...

Du blev supersnygg hela du vännen:) Lennart gjorde ett bra jobb som fixade fotsteget trots hans gipsade ben. Kram

Ingrid sa...

Du blev ju jättefin. Hur söt som helst!
Kram, Ingrid

Unknown sa...

Mycket fin frisyr, passar dig. Kram.

JoY sa...

Snygg frisyr den klär dig väldigt fint.
Bra gjort Lennart att ta dig upp o ner.
Kram

Matts Torebring sa...

Bra jobbat Lennart, ge aldrig upp!

Anki sa...

Hej där ... så snyggt det blev och så fint porträtt på dig!
Lennart är verkligen duktig som fixade felet!