fredag 14 juli 2017

Norrköping - Linköping - Borensberg



I går stuvade jag in mig själv, grejor och Lennart i Ellen och så styrde jag till Per med familj i Linköping. Vi kom lagom dit för att ansluta oss till lunchen.


Efter maten tog jag över barnpassning medan föräldrarna byggde på en altan. Harry och jag gjorde koja och lekte bland annat björnen sover, medan lillasyster sov middag. Vi hann också med pärlplattor och lego innan det blev dags för mellanmål och kaffe för de vuxna.


Jag gjorde en tur med barnen till Ellen. Bägge tyckte det var kul att sitta vid ratten, men också att testa våra sängar.


Efter förmiddagsfikat idag, där barnen och jag gjort en god smuldegspaj på röda vinbär, for vi vidare med Ellen till Borensbergs småbåtshamn. Koordinaterna hit är N 58° 33' 38,4''  E 15° 16' 43,5''.


När vi kom hit var det 12 husbilar, nu i kväll är vi 18 st.


Jag gick en tur över Motala ström och fotade mot småbåthamnen. Promenaden fortsatte förbi ställplatsen och där var det fullt med husbilar.


Stockrosorna lyste fint i solen.


Vi har njutit i solen hela dagen och i kväll iddes jag inte laga mat, utan jag tog en promenad och köpte varsin pizza. Det smakade riktigt gott.

4 kommentarer:

Anki sa...

Härligt att umgås med barnbarnen några timmar och att sen fortsätta till en trevlig plats att stå på :)
Ha det fortsatt bra!

Anonym sa...

Skönt o gott med färdigmat då dagen varit mycket håll i gång :-) Det är gulligt och energikrävande med bb men på ett sätt som oxå ger kraft tillbaka :-) Tack för pos Borensberg, forts trevlig helg!

Matts Torebring sa...

Vilken fin sommarbild på Motala Ström. Den ställplatsen brukar bara vara en till två bilar. Det är semestertider nu! Ha det gott!

Rolle o Carina sa...

Härligt blå himmel och en Go Pizza!

Ha det gott o njut...SolKram