fredag 28 december 2012

Mitt nya jag

Plötsligt är håret bara omöjligt långt. Inger tipsade om en frissa nere vid kastellet. Lennart och jag tog en promenad förbi bankomaten och sen letade vi reda på stället. Jag förklarade på engelska hur jag ville ha håret. Samma frisyr, kort på ena sidan och längre på andra, men några cm kortare och med den längre luggen i behåll.



Efter att ha tvättat håret började hon med den korta sidan och nacken och det kändes väldigt bra.


Så var hon plötsligt vid de högra sidan och skar med kniven och klippte med saxen. En bit av min lugg försvann! Vilken känsla! Jag som sparat luggen under en lång tid! Men...


nu blev det kort, lite taggig lugg. Ärligt att säga, så var det skönt att inte ha något hängande i ögonen. Lennart är nyfiken på hur det kommer att se ut efter nästa tvätt, då jag ska blåsa håret självt. Jag får hoppas att både jag och han står ut med resultatet!

Efter en sopplunch, deltog vi i månadens boule-tävling. Både Lennart och jag blev utslagna i första omgången. Har vi otur? Tränar vi för lite? Eller kan det vara så att de andra är mycket bättre?
Förmodligen det sista. Dagens tävling vann Olle.


Lasse var prisutdelare vid baren, efter tävlingen. Ulla gläds med Olle och hennes make Tommy tog andrapriset. (Han slog ut mig i första omgången.)


Tredje priset gick till Kjell.


Hustru Lisa får säkert smaka av tredjepriset - en chokladkaka.

11 kommentarer:

Hedwig sa...

Snygg frisyr, blev ju bättre än bra. Gott slut och Gott nytt.

BP sa...

Måste säga att frisyren är ursnygg ju. Mycket snyggare än innan, speciellt framifrån.
Å att klippa med kniv är suveränt. Håret formar sig på ett helt annat sätt runt huvudet. Jag vet, då min frissa också använder kniv när jag klipper mig där.
Du behöver inte en föna håret. Låt det soltorka bara (i mitt fall lufttorka, då vi inte har mycket sol här) med lite mousse i innan. Det blir hur bra som helst. Jag lovar!

Seniorerspekulerar.se sa...

Himmel så snyggt! Det klär dig verkligen med lite tuffare stuk. Du lät lite besviken när du först berättade om din nya frisyr, men jag hållered ovanstående om att du ser helt fantastisk ut. Det var modigt att göra en förändring som dessutom blev jättebra! Du behöver nog inte vara orolig för hur det blir efter en tvätt, det är nig bara att dra fingrarna igen med lite mousse på. Ert underbara liv bara fortsätter, och fortsätter. Har precis pratat med kompisar som är hemma från Spanien och de börjar så smått längta tillbaka till husbilslivet och vi förstår dem. Tänk vad skönt ni har det. Kram 3

Anki sa...

Håller med de föregående... jättesnyggt blev det och du kommer säkert vara lika fin efter att ha tvättat det :)
Ha det gott!
Kram

Kors och Tvärs sa...

Jättesnyggt!! Luggen ser ju perfekt ut!

Anders och Birgitta sa...

Du blev verkligen fin i håret, du fixar säkert att blåsa det fint själv. Gott slut och ett Gott Nytt År på er.

JoY sa...

Jag håller med de övriga, jätte fin i håret blev du.
Kram

Dessan sa...

Härligt med ett nytt jag:) ha det fortsatt bra. :-)

Agneta sa...

det där blev hur snyggt som helst, du klär väldigt bra i en sådan frisyr med lite attityd i!

Maria G sa...

Så fin du blir, lagom till nyårsfirandet!
Kram / maria

sjusoverskan sa...

Hejsan i solen!

Oj, vilken snygging det kom fram ur luggen!!! Skitsnygg frisyr!

Ha ett väldigt GOTT NYTT ÅR och ett bra slut på 2012!

Kram Inger