söndag 28 juni 2015

En underbar söndag


En härlig start med frukost i solen.


På promenaden idag hittade vi mogna smultron.


Även idag var det många insekter på besök i olika blommor.


Det finns många vackra insekter, när man ger sig tid att observera.


Nyponbuskar i sig är vackra.


Omgivningen i sig är också vacker, bara landskapet får förbli öppet.


Närstudie av nyponros med bladverk.


Många bilder blev det, när jag testade olika inställningar på kameran.


Dikeskanterna är fina med mycket rödklöver och vitmåra.


Vi träffade på en liten huggorm på förmiddagen, men den var så snabb att jag inte hann fota. Den här kopparödlan var stilla, så jag kunde fotografera den i lugn och ro. Visst är den vacker! Kopparödlan har rörliga ögonlock till skillnad från ormarna.

Fler helgbilder kan du se hos Marit

12 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Så fantastisk fine bilder !
Frokost utandørs og insekt på besøk hos blomstrane, DET er sommar !!
Takk for koseleg besøk hos meg :)

Fin ny sommarveke !

Eva Trillian sa...

Så många fina bilder med skön sommarkänsla - och en känsla av lugn och ro :)
Glad att det var kopparödlan som släppte dig nära inpå ;)

Anki sa...

Härliga bilder... fina bilder på blommor, blombockar och på kopparödlan... tänk att den poserade så snällt :) Så vackert med klövern där på vägkanten.
Ha det gott!
Kram

HelenTh sa...

Verkligen vackra bilder från ett sommarland!! Man får en härlig känsla när man ser bilderna.

http://imeldabencic.blogspot.com/ sa...

Frukost ute i det gröna, det är sommar det!

Dessan sa...

Visst är det härligt med husbils livet. När man kan ta sin frukost o äta den ute:) Det är du så värd. Jättefina blommor du fotat. Men den där "timmermannen" gillade jag inte:) Jag är så feg för dessa kryp:)) Dessutom att du vågade fota ödlan..det var modigt. Där skulle jag ha trampat vidare ganska fort:)) Kram

anemonen sa...

Underbara bilder och jag kan aldrig se mig mätt på torparrosen. Så enkel men ändå den vackraste av dem alla. Finfina bilder och härligt när man kan äta frukost i det gröna.

Violen sa...

Frikost i det gröna, en härlig start på dagen! Många vackra blommor och insekter! Gillar inte ormar och ödlor men den här kopparödlan är riktigt fin!
Ha en bra vecka!

Mias Mix sa...

Många fina somriga bilder! Och tack snälla orm att jag slapp se dig :)

BP sa...

Somriga fina blomsterbildet:-) Huggormen är jag glad att du misslyckades med att fånga på bild. Det räcker med ödlan som ju ser ut som en orm;-)

Ingrid sa...

Jag hittade också smultron igår och kunde plocka en näve full, doftade på dem en stund och så rakt in i munnen. Mums!
Kram, Ingrid

Monica o Jacob sa...

Fina sommarbilder,-)