tisdag 20 oktober 2015

Händelserika dagar


Under ett antal veckor har vi gått i väntans tider på ett nytt barnbarn och i går natt hände det. Vi blev farföräldrar till en liten flicka och Harry blev storebror. Känns stort! Nu har vi fyra barnbarn; två flickor och två pojkar.


Vi har varit en del i Linköping och passat Harry, men i lördags var vi till Finspång och träffade barnbarn och föräldrar där. Vi hann med en promenad till lekplatsen och där var det fullt ös.


Det smakade riktigt gott med mjölkchoklad och muffins, som mellanmål och paus i leken.


I söndags var det riktigt vackert och vi tog en långpromenad förbi Matteus kyrka till Himmelstalund.


Vi gjorde paus vid Brunnssalongen där det var marknad.


Även där inne var det försäljning av allehanda konsthantverk. Lennart träffade på kollegor från tiden på Angland Electronics. Ann-Gerd gör vackra keramikarbeten.


Vid ett annat bord fanns Margareta. Hon gör fina arbeten med glödritning. Jag blev ett par örhängen rikare!


På återvägen in mot stan kunde jag inte motstå att fota Femöresbron ytterligare en gång. Visst är det vackert med de gulgröna tonerna!


Mitt emot fängelset hade man rensat Motala ström från en mängd gamla cyklar.


Cykelresterna var belamrade med musslor och snäckor.



Sen söndagskväll åkte vi över till Linköping. Vi kom dit vid 23.40. Två timmar senare gjorde lillasyster entré. Måndagen ägnade vi åt Harry. Här är vi ute på promenad och tittar på när en stor mobilkran lastar av husdelar från långtradaren. Bilar och lyftkranar är jättespännande!


Vi hann att leka i lekparken, innan vi var med om nästa stora händelse. En stund var vi på gården när tre män spred ut asfalt på garageuppfarten. Innan paddan användes, var vi inne och tittade ut genom fönstret istället. Det var en lycklig liten kille som fick uppleva många maskiner på nära håll.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Grattis till det nya barnbarnet! Jag fick bara två, så nu går jag och väntar på barnbarnsbarn. Undrar vem som var mest intresserad av de där maskinerna Harry eller farfar? Fotot av Femöresbron är jättefint!
Kram, Ingrid

BP sa...

Stort GRATTIS til det nya barnbarnet och Harrys lillasyster!
Åsså fastnade jag på musslorna - gick det att äta dom eller;-)
Åsså älskar jag sista bilden. Ja, jag vet att jag är yrkesskadad;-)

Dessan sa...

Men grattis till er och ert ny tillskott:)) Va roligt ! Härligt få umgås lite med barnbarnen och lille harry förståss...som blivit storebror:) Vilka fina bilder du tagit vid vattnet o den lilla stugan där:) Tänk att du fick till en fin bild av alla dessa cyklar också:) Tänk att alla cyklar ska in i vattnet...jag förstår inte det?:) Ha det fint. Kram

Lennart och hans tankar sa...

Grattis till ytterligare en bonus!

Vår husbilsblogg sa...

Märkligt att man har kastat så pass många cyklar i Motala ström. Det är kanske inte första gången man rensar heller.

Matts Torebring sa...

Jag ser till det vackra i inlägget och beundrar den vackra kyrkan. Ha det gott

JoY sa...

Grattis till ytterligare ett barnbarn.
Kram

Anonym sa...

GRATTIS till ännu ett barnbarn! NU förstår vi varför den reguljära turen mot sydligare resmål dröjer. Njut familjegemenskapen med småttingarna!