torsdag 10 december 2015

Orchad Road

På förmiddagen tog vi metron ner till Little India. Där tittade vi på ett gammalt hinduisk tempel och sen blev det strosade runt i kvarteren några timmar. En och annan butik fick besök, så nu har jag utökat min örhängesamling ytterligare. De var förstås inte de första på den här resan.

Det var 33 grader varmt och åska i luften, så vi orkade inte så länge. Vi tog oss tillbaka till vår metrostation och där åt vi lunch vid tvåtiden. Under tiden kom en kraftig regnskur.

Vi tog en vilopaus på hotellet och vid 20 tiden tog vi på nytt meteor,  men nu till Orchad Road och tittar på julskyltningen.  Både Norrköping, Sundsvall och Stockholm ligger långt efter.



4 kommentarer:

JoY sa...


Oj vilken gran! Tror att även Tysklands julmarknader ligger i lä.
Kram

BP sa...

Efter att ha varit i Stockholms innerstad ett antal gånger den här veckan så kan jag bara hålla med dig - Sverige är absolut inte ledande vad gäller juldekorationer. Har en känsla av att vi ligger lika långt ner på juldekorationslistan som i fotbollsrankningen om man säger så;-)

Dessan sa...

Klart man måste köpa med sig örhängen hem :-) min yngsta son köpte med sig jättefina örhängen o ett halsband till mej från Nya Zeeland. Det värsta är att jag är livrädd att tappa dom...men använder dom gör jag :-)) kul för dej med minnen över världen. Den där julgranen var också mäktig :-) ha det fortsatt bra. Kram

Matts Torebring sa...

Vad tjusigt!