tisdag 14 juni 2016

Barn, barnbarn och ny soffa


I söndags eftermiddag var vi till Linköping och firade Per. Han fick en fasadflagga av oss, till Harrys glädje. I trädgården var det gått om flitiga bin i blommorna.


Till kaffet blev det daimtårta och goda frukter. Vi fick förstås också chans att busa med barnbarnen.


I går var vi till Finspång och var barnvakt, då dagis hade stängt för planeringsdag. Där fanns det också fina blommor i trädgården. Två härliga dagar!


På förmiddagen kom Erikshjälpen och hämtade vår tresitsiga skinnsoffa och några timmar senare kom några stora paket hem till oss. Lennart fixar med soff-fötter.


Därefter blev det ett bakstycke fastmonterat och sen armstöden. Jag stoppade i ryggkuddarna.


Så var bäddsoffan klar och jag plockade fram en del kuddar. De får duga så länge.


Vi passade på att storstäda, innan vi plockade tillbaka alla prylar. Jag känner mig väldigt nöjd, så här långt. Vi får hoppas den känslan finns kvar, sen vi suttit i soffan och nattgäster legat i den.


Medan golven torkade tog vi en promenad runt Åbackarna. I Folkparken blommade jasmin-busken och spred en vidunderlig doft.

14 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Oj så vacker den blå bilden!!!

BP sa...

Vi har också en skinnsoffa, fast ingen bäddsoffa. Gillar arrangemanget med alla dina fina tavlor:-)

Ama de casa sa...

Vad fint det blev! Och jag gillar verkligen tavlan av dig där ovanför soffan :-)

http://imeldabencic.blogspot.com/ sa...

Du hittar alltid på så mycket! Får du lite tid över någon dag så kan du roa dig med att svara på lite frågor från min nominering till dig :) http://imeldabencic.blogspot.se/2016/06/the-liebster-award-till-resebloggare.html

Husbilen-Ellen sa...

Tack!

Husbilen-Ellen sa...

Kikar in hos dig.

Ingrid sa...

Soffan ser ju jättefin ut. Inte kan man tro att det är en bäddsoffa.
Schersminen blommar här också. Jag har en häck av dem precis utanför min uteplats och den sprider verkligen en ljuvlig doft.
Kram, Ingrid

JoY sa...

Vilken fin intensiv blå färg på blommorna och fint fångat med biet.
Kram

Husbilen-Ellen sa...

Blommorna är finanu med en intensiv färg!

Husbilen-Ellen sa...

Skinn är praktiskt. Bra att kunna torka av. Tavlor, konst, gillar jag, så det finns mycket av den varan.

Husbilen-Ellen sa...

Soffan kommer bli bra, men den är lite bredare och längre, än vår tidigare tresitts, så det går åt en del kuddar att stoppa bakom ryggarna.
Vi har en härlig blomstertid nu!

Husbilen-Ellen sa...

Kan avslöja att det blev mer än ett kort taget, innan jag fick det här resultatet!

Anki sa...

Snygg och praktisk soffa! Vilken härlig vägg med alla tavlorna!
Kanonfin bild med biet och de blå blommorna!
Ha det gott!

Margaretha Lillvik sa...

Har inte varit in här på ett tag, så nu måste jag läsa in mig :) Håller med de andra....fina bilder. Montera soffa har även vi gjort, också en bäddsoffa ner till vår gäststuga, som nu är uthyrd 2 veckor i månaden. Ha det gott :)