söndag 22 december 2019

Nu är vi hemma i Sverige


Förra söndagen kom vi hem till ett fuktigt Norrköping.


I måndags städade vi och sen klädde jag julgranen och plockade fram en del annat julpynt.


I tisdags kväll for vi till Finspång och fick vara med om Luciafirande i Noelles klass.


De sjöng så många fina julsånger! Sen fikade vi. Jättekul att vi fick vara med, samt träffa nära och kära.


I onsdags var det dags för klippning, både för Lennart och mig.


På hemvägen såg jag också att parkförvaltningen friserat lindarna vid Djärkneparken.


Jag har hunnit med att baka lite småkakor samt några drömtårtor.


Några prommenader har det också blivit i gråvädret. Här julsmyckning utefter Drottninggatan.


Hospitalsgatan har samma julstjärnor som på 1950-talet!


Handla har vi gjort i några omgångar och köpcentra är fint dekorerade.


Julgodisen är fixad och i går


var jag till sonen, där vi gjorde fläskkorv.


När jag kom hem provsmakade jag och Lennart korven. Det smakade jättegott och en doft av jul spred sig i köket.


Mira och jag hann också göra ett tomteansikte av plastpärlor.


I dag har Anna och Per med familjer varit här på 4:e adventsmat. Kalkonmiddagen avslutades med chokladmousse. Inte alls dumt. Det blev en skön stund tillsammans.


Julgranen hamnade på ett nytt ställe.

6 kommentarer:

BP sa...

Såååå mycket du/ni har hunnit med sedan ni kommit hem för att fira jul med familjen. Å vad gäller mat och bak så har du verkligen gått "all-in". Snart behöver du semester på Gran Canaria igen;-)

Ingrid sa...

Tittar in och önskar er en riktigt God Jul och Gott Nytt År!
Jag ser att ni laddar upp med allt som ska till för att fira jul och det måste vara härligt att få träffa barn och barnbarn efter så lång tid på Gran Canaria!
Kram, Ingrid

sjusoverskan sa...

Oj, vad du har jobbat i veckan!
Välkommen hem till Sverige men jag antar att ni åker tillbaka efter helgerna.
Roligt att ni kunde vara med på luciafirande i barnbarnets klass. Jag tyckte det var trevligt när det begav sej! Nu är minsta barnbarnet 13 år så nu är det slut med Lucia.
Ha en skön jul med nära och kära!

Anki sa...

Du har verkligen varit flitig i veckan ... den där fläskkorven är jag lite avundsjuk på - sån gjorde vi alltid tillsammans med svärmor när sönerna var små :)
Ha det gott!
God Jul och Gott Nytt År!

Ama de casa sa...

Oj vad mycket ni har hunnit med på kort tid! Ser ut som ni kommer att få en fantastiskt julafton imorgon :-)

Ha nu en riktigt fin "dan före" och en GOD JUL! :-)

bm.lars.reseblogg sa...

Vilken härlig julvecka ni haft här hemma även om vädret har en hel del i övrigt att önska!