söndag 14 november 2021

Senaste veckan


I måndags gjorde vi en busstur med Yvonne och Mikael till IKEA. Vi handlade en del småsaker,

samt åt god Cordillo till lunch.


När vi gick till bussen vid 10-tiden såg vi svart rök , som blev svartare och så kom en smäll och sen en högre smäll. Brandbilar kom strax efter. Lennart trodde det var en bil med gasolflaska, som brann.


På hemväg i måndags kväll, gick vi förbi gatan där vi tidigare sett husbilar stå och där såg vi den utbrända husbilen. Vad vi läst och hört lokalt senare, så blev ingen person skadad.


I tisdags blev det en morgon promenad och sen en lugn dag hemma med tvätt mm.


På kvällen tog vi en tur till Bara Baren, där Cassandra hjälpte oss översätta ett mail och sen gick vi vidare till Yumbo. Tidigare år har vi kunnat se uppträdanden härifrån, men i år har man vänt scenen, så nu kan man bara höra uppträdanden,


samt se dem som showar vid sidan av. Här en dansant man på styltor. Vi ville inte sitta trångt, så vi drog oss hemåt, när folk började komma. Maspalomas Winter Pride var 211108-14.


Det blev en kvällsbild från stora backen ner mot Campo International.


När vi kom in i vårt område, tändes taklampan på altanen. Praktiskt med IKEAs trådlösa lampsystem!


Onsdag - fredag blev det bara kortare kvällspromenader för min del. Jag har haft huvudvärk och känt mig orkeslös. Jag tror det är mina nya ögondroppar med betablockerare, som ställer till problem för mig. Det har varit blåsiga och lite mulna dagar, så det har varit ok att ha sängläge.


I går var det fint på morgonen, men mulnade på på eftermiddagen.


I dag kände jag mig lite bättre och vi tog en promenad förbi ett 10-tal spanska husbilar på väg upp mot Sonnenland.


Vi gick en väg, som vi inte gått tidigare och fick lite nya intryck.


Det var en del uppför, men när vi stannade och tittade därifrån vi kommit, så hade vi en fin utsikt.


Bougainvilleas växte här också,


liksom en del kaktusar utanför en comunidad.


Lite högre upp kunde vi titta ut genom ett staket och se Parque del Sur och Playa del Ingles i bakgrunden.


Det blev en fikapaus nära en hibiskushäck och sen promenerade vi vidare upp till El Tablerao. Jag gjorde en snabbisrunda på köpcentret, när Lennart vilade benen på en soffa. Det var inget som lockade mig, så vi fortsatte upp i samhället.


Där träffade vi på en roligt målad vägg och


gator med hus


som inte är tänkta för turister. Däremot kan man se någons intresse!


Himlen var mestadels blå och parkeringarna både si och så!


Återvägen från Sonnenland blev via gångstigen ner mot Parque del Sur.


Vid köpcentrets entré nedanför Sonnenland fotograferade jag den här vackra liljan


inte bara på ett kort


utan flera!

4 kommentarer:

BP sa...

Otroligt fina bilder! Ni måste ha gått förbi Susjos och hennes man på Yumbo. De är på semester i Puerto Rico, men tog en taxi till Yumbo för att äta mat. Då det var så trångt gick de någon annanstans.
Hoppas att orken återkommer snart. Men du, det måste ändå kännas bättre att vara orkeslös på Gran Canaria än här, där det är tre plusgrader;-)

JoY sa...

Obehagligt med bilolyckan, det är något man verkligen inte önskar att någon ska råka ut för.
Krya på dig och ta hand om ögonen.

bmlarsreseblogg.blogspot.se sa...

Hoppas dina ögon bättrar på sig, så du blir piggelin igen!
Det är alltid lika njutbart att se dina fina foton, men olyckor är inget skoj, även om det förhoppningsvis bara blev materiella skador.

En jordemors liv och lustar sa...

Ett underbart väder här nu! Är på semester i Puerto Rico och njuter av varje sekund!!
Ha det gott!