fredag 23 februari 2018

Finspång -Norrköping


I tisdags åkte vi till Finspång och hämtade barnbarnen på "dagis" och "frita". Väl hemma firade vi Wincent, som fyllde 5 år. Både han och storasyster har börjat spela innebandy, så ett mål blev bl.a. vår födelsepresent. Tanken är att det ska användas utomhus, när snöhögarna försvunnit.


Senare på eftermiddagen kom det hem en ny familjemedlem, Persson. Det var mycket nya ljud, så han var med all rätt, lite försiktig.


Vi blev kvar i Finspång några dagar och var barn- och kattvakter. Jag hade fokus på barnbarnen, med en del utelekar,


som innefattade snöänglar.


Lennart höll sig inne i halkan och blev mer bekant med Persson, som ville busa med Lennarts hörlurar, när han lyssnade på en bok.


Jag tror det kommer bli många foton på den här lille katten, som kommer bli en stor katt då han är en Maine Coon.


När storasyster tränar med sin klarinett, vill lillebror testa med mammas gamla blockflöjt. Kul!


I går åkte barnen te-fat och snowracer, men vi pysslade också inne med lera och spelade också olika spel. Dagarna går fort när man har roligt!


Vi for hem i går kväll. På förmiddagen idag hade vi tvättstugan och efter den tog vi en promenad. Gråvädret hänger i. Vid Saltängsbron blev jag lite glad över en tillfällig installation!


Vid gamla busstationen och restaurang Druvan, växer det fram ett flerfamiljshus.


Vi fortsatte Slottsgatan upp till gamla Charlies, där det nu har öppnats en ny restaurang, Mughals, med indiska rätter och husmanskost.



Vi smakade från buffén. Fanns rätter med olika hetta! Riktigt gott! De hade också student- och pensionärsrabatt - 75 kr.  Hit går vi gärna flera gånger.


På vägen hem gick vi in på Sham´s konditori och köpte med hem några baklava till eftermiddagens kaffe.

5 kommentarer:

BP sa...

Min man spelade klarinett i ett orkester när han var 15. Själv spelade jag flöjt när jag var 6-7 ungefär. Var inget bra på det om man säger så;-)

75 kronor för en dagens... GRATTIS. Det hittar du inte här i 08. Inga panschisrabatter heller som jag har sett. I Spanien är det ju vanligt med pensionärsrabatter på vissa restauranger. Men panschisrabatt hos frisörer är vanliga här, men de mättar ju inte;-)

Husbilen-Ellen sa...

Det här var första restaurangen vi varit på som hade pensionärsrabatt. Trevlig överraskning. Kul när barnen vill spela. Själv tragglade jag med piano tills jag kom in i pop-åldern, då var det klassiska inte kul längre. Anna tog sen över pianot, men det har inte lockat någon av barnen.

Husbilen-Ellen sa...

Vi umgås så mycket vi hinner och orkar.

Rolle o Carina sa...

Ser ut som ni haft det trevligt,kul med en katt också!
Snart mot Sol o Värme för oss :-)

Ha det gott....

Husbilen-Ellen sa...

Det samma för oss! Jag hoppas ni hör av er!