lördag 24 februari 2018

Släkten firar 5-årige Wincent


I dag åkte vi åter till Finspång för att vara med på släktkalas och fira Wincent! Mamma Anna hade gjort fina tårtor till kalaset.


Här sjunger vi för för Wincent och han blir lite blyg. Katten Persson var också med, men på lite håll.
Efter fikat hade kusinerna roligt tillsammans i lekrummet, där de fick pröva de nya sakerna. Vi vuxna fick umgås under tiden.


På vägen hem åkte vi in på Shellmacken i Norrköping och tvättade av bilen.Jag tyckte det blev ett häftigt kort när borstarna gick över fönstren.


Väl hemma förevigade Lennart dagens outfit, som jag handlade samtidigt med klänningen till Annas fest. Lovade ju visa den vid senare tillfälle. Blev nöjd med den här stassen också.

5 kommentarer:

BP sa...

Tårtan är ju helt suverän, men Wincent fyllde ju fem år. Saknar ett ljus där, ser bara fyra ljus;-)

Bilden i biltvätten är helt suverän. Norrsken liksom:-)

Outfiten är väldigt snygg,men kan bara bäras av en kvinna med din längd om man säger så.

Husbilen-Ellen sa...

BP du får titta en gång till på tårtan. Det är fem ljus, men två sammanfaller. Jag fick också lite fantasier i biltvätten. Det blev rätt många kort. Jag blev förtjust i klänningen, även om den var snävare än jag brukar ha.

Dessan sa...

Kul få umgås m familjen o dessutom äta tårta 😄. D
Fin bild på dej i dina nya kläder 👍

Husbilen-Ellen sa...

Jag tyckte också den blev häftig!

Husbilen-Ellen sa...

Visst har det varit underbara 14 dagar hemma, tillsammans med barn och barnbarn.