onsdag 31 oktober 2012

Medelhavet!

Igår hann jag precis lägga upp inlägget innan vår uppkoppling bröts och sen kom vi inte in mer. Senare på kvällen började det regna och det gjorde det intensivt hela natten.

I morse fortsatte vi söderut. Vi tog kustvägen genom Malgrat de Mar, Calella, Mataro, mfl. städer och så  igenom Barcelona. Jag behöver väl inte skriva att Lennart körde.

Efter Barcelona såg vi blå himmel och vid Sitges lyste solen! Vi började söka camping och stannade vid Vilanova i la Geltru.
Vi tog en skön promenad längs stranden och njöt av solen på en bänk. Medelhavet är oroligt men vackert.

Efter sen lunch har vi ägnat oss åt praktiska bestyr, som tvätt. Nu har vi en tvättlina med kläder utanför husbilen. Bra torkväder - lite blåst och 18 C.
Här kommer vi stanna en natt till, även om de saknar wi-fi.

6 kommentarer:

Lennart och hans tankar sa...

Oj va avis jag blir!
Ser härligt ut!

Lev väl!

Lotta sa...

Jag håller med förre talare.18+Mums!
Här är det bara blåst och regn.Jag undrar när detta skall sluta.
NJUT på medan ni kan era gottisar.
Kramizzzzzz

Seniorerspekulerar.se sa...

Det är nästan det skönaste av allt, att bara kunna Tanja så länge man har lust, och hur man känner för. Det är ju litet av fascinationen med husbilen och den friheten den ger. Hoppas ni njuter vidare och tar vara på det fina ni har här och nu! Kramar 3 M

Anonym sa...

Oj, är ni redan vid Medelhavet... Härligt! Kul att få följa med på resan. Det låter härligt med 18+. I morse var det blixthalka i Uppsala så nu är det verkligen dags för vinterdäck. Ha en fortsatt härlig resa. Kram Gudrun

Dessan sa...

Förstår absolut att ni kan tänka er att stanna där:)...varför inte. Wifi kan man få tag på sedan. Passa på o njut medan ni kan:)Jag skulle nog inte våga köra, det lämnar jag över med varm hand:) Ha det gott.

Kors och Tvärs sa...

Ser ut som om det blåser en del, men så vackert ändå. Hav, strand och himmel - bättre utsikt kan man inte ha!