tisdag 13 maj 2014

Förtida röstning till EU-valet


Idag återlämnade vi en kasse med böcker till biblioteket och passade då på att rösta till EU-valet.


Det var ingen trängsel, så det var lätt hitta de olika partiernas valsedlar med kandidater.


Vi försvann in bakom var sitt bås och jag gjorde ett kryss, på den kandidat som tilltalar mig bäst.


Röstkortet fram och så en avstämning mot min legitimation. Sen hamnade mitt kuvert i den gula lådan. 
Har du röstat? Eller är du fortfarande i valet och kvalet om vilken kandidat eller parti du ska välja? Jag hoppas att du gör din röst hörd. Det gäller att ta vara på den demokratiska rättigheten vi har, att kunna rösta. Det är allt för många människor, som skulle vilja, men inte får. Först 1921 fick vi allmän kvinnlig rösträtt i Sverige, bara 93 år sen.

För övrigt har det varit en del praktiska bestyr på hemmaplan, som tvätt och matlagning.



I kväll blev det tredubbel sats med Hommos - kikärtsröra enligt Monas recept!


Det blir gott att ha med som pålägg eller till kött, när vi far ut med Ellen.


Vi var förstås tvungna att provsmaka med lite olivolja och några oliver. Inte dumt alls!!

2 kommentarer:

Marit Johansson sa...

Skäms lite nu men jag tror inte jag smakat kikärtsröra :) ska leta upp ett recept och testa!

BP sa...

Då jag jobbar hemifrån gick jag på biblan imorse för att rösta. Då var vallokalen stängd. Ska göra ett nytt försök senare.
Jag om man inte röstar förlorar man ju sin rätt att gnälla sedan...

Den där hommos såg himla god ut:-)