fredag 12 februari 2016

En runda i Los Najeros


I går kväll var det vackert utefter strandpromenaden.


I dag har det varit en mulen dag och vi kom inte ut på promenad förrän vid 11:30. Det här vackra huset, med spännande vinklar och vrår, gick vi förbi.


Jag fotade också de här. Vet du vad det är?


Det var inte lätt, men så här ser man ju tydligt att det är en blommande kaktus!


Så klart det måste bli ett målad transformator i dag också-


På den här sidan är en läcker orm, eller hur?


På återvägen hittade vi ett för oss nytt Tapa-ställe. Några röror och grillspett tillsammans med bröd, var riktigt gott.


Vi gick tillbaka till Ellen och kunde fortsätta njuta av den vackra orkidén, som Grete kom med.

Vinden har ökat under eftermiddagen och när vi tog kvällsrundan var det massor med kite-surfare och wind-surfare ute på Mar Menor. Om vinden håller i, får vi titta på dem under morgondagen.

5 kommentarer:

Kors och Tvärs sa...

Vilken vacker kaktus!

BP sa...

En sådan kaktus har jag aldrig sett. De kaktusar jag sett hade röda frukter, men din är ju riktigt läcker. Å tranformatorerna får du gärna fortsätta med i all oändlighet. Å den ormen med sina gula ögon är inte ens jag rädd för;-) Älskar dessa målningar:-)

Lille silver sa...

Skönt med en plats man trivs på! Dock lite osäkert var man hamnar och var man kan stå om man inte gillar campingar! Vi tänkte åka uppåt snart men nu kommer "polarkylan" med hårda vindar och under +10 grader!

Lennart och hans tankar sa...

Blåsigt har det blivit men värmen har vi ju!

Kram

Ingrid sa...

Tack för den rundturen. Kaktusen är jättevacker. Jag har sett sådana förut på Sicilien.
Kram, Ingrid