tisdag 7 februari 2017

Palmitos Park del III



I dag fortsätter jag med foton från delfinshowen i Palmitos Park, som jag tyckte var enastående. Jag har sett delfinföreställningar på många platser, men den här klarar konkurrensen bra. Ser ut som om delfinen skrattar inför starten av showen.


Delfinerna startade med en del "fria" hopp!


Sen blev det hopp över ett rätt högt rep!


För säkerhets skull blev det hopp åt andra hållet också.


En av tränarna fick också testa hur det var att ta sig över repet!


Ta sig bakåt i "lodrät" ställning var ingen svårighet.


Bollar var också häftiga att fånga!


Jag gillade att se och fota när de var under vattnet också!


Några utvalda barn fick vara med i föreställningen. Här hoppar delfinerna över dem, när de sitter i en liten båt.


En hög lina med bollar spändes upp och delfinerna träffade förstås bollarna!


En av tränarna skulle också träffa en boll och det gick nästan. Hon får träna lite mera!


Att dansa loss med rockringar var inget bekymmer.


Inte heller att komma fram och lämna tillbaka ringarna. Fattar inte hur de kan hålla upp sin kropp på det här sättet!


Den här tränaren fick verkligen träna sin lungkapacitet! Hon var länge under vattnet,


innan hon kom upp så här fint över vattnet!


Många fina höga hopp innan föreställningen avslutades. Det gick inte att vara annat än superförtjust över vad vi sett! Vi satt ju också fint, som på en amfiteater med vacker vy framför oss. Det är bara på andra kortet från början, som ni ser lite av omgivningen, men ändå!


På vägen ut passerade vi igenom ett fågelhägn med många stora fina fåglar. Den här bekantade vi oss med när vi var på södra halvklotet förra året.


Det här var en stor och praktfull fågel.


Den här fågeln hade en egen "sittställning"!


Flamingorna var väldigt färggranna och


Emuerna var mer grå!

Det fanns fiskar och många reptiler på vår väg ut ur parken, liksom andra djur tidigare, men lite måste ni få upptäcka själva när ni kommer hit! En park vi verkligen kan rekommendera.

7 kommentarer:

BP sa...

Har bara sett en enda show med delfiner - i Florida. Å jag måste säga att showen du/ni sett är väl i klass med den. Delfiner är ju väldigt intelligenta djur så. Älskar första bilden med leendet:-)

Åsså gillar jag fågeln med den intressanta sittställningen. H*n är definitivt mera vig än vad jag är om man säger så;-)

Anki sa...

Wow ... nu har jag tittat igenom alla bilderna från ert besök i de vackra parken och den skulle jag gärna åka till. Fantastiska bilder och fantastiska djur - fin rovfågelshow och en häftig delfinshow!
Hoppas att datorn sköter sig och inte bråkar mera...
Ha det gott!

Margaretha Lillvik sa...

Vilka fantastiska bilder du bjuder på. Jag skulle också vilja gå på en sådan uppvisning. Ni ser till att verkligen utforska ön.

Vår husbilsblogg sa...

Mest imponerad på bilderna där delfinerna visar upp sina konster. De verkar ha gott om utrymme och ha det bra.

Dessan sa...

När vi var till Miami och till Orlando för många år sedan, då såg vi också på delfin shower och såg alla dessa fina fåglar o andra fina djur som finnsi djurparker. En härlig upplevelse är det att få se allt som vi inte har i Sverige. Härligt för er. Kram

Matts Torebring sa...

Facinerande!

Unknown sa...

Många fina bilder.Ha det bra!