lördag 26 augusti 2017

Ekstakustens naturreservat - Visby, Snäcks Camping

I går blev det en kort tur norrut till Visby och Snäcks Camping.

Det var en grå dag, men jag hoppas du ändå får en blick av hur skeppsättningen i Gannarve är. Under yngre bronsåldern byggdes skeppsättningar som begravningsplatser, oftast för en person. På Gotland finns över 350 olika sådana stenskepp!

Efter en fikapaus körde vi till Visby och följde ringmuren innan vi svängde ut mot flygplatsen, för att sen fortsätta till campingen.

När vi kom höll några på att resa ett tält, vi senare skulle sitta i. De hade fullt sjå, då vinden var intensiv.

14.40 började det regna, men när vi samlades i tältet kl 16.00 hade det slutat.

Det blev en del informationer, lottförsäljning och sittmingel innan dragningen på lotterierna. Jag vann en termosmugg! Därefter plockades stolar ihop och mingel fortsatte efter avbrott för mat.

Lagom till solnedgången kom det en ny molnbank,

men de molnen skingrades rätt snabbt.

Vi sov gott och vaknade sent. Den blå himlen började få moln igen, innan jag kom ut på en liten promenad. Poolen var inbjudande blå, men trots det lockades ingen till bad.

Badstranden var också öde.

Jag gick förbi det gamla andelshotellet Snäck, som nu är en bostadsrättsförening. I bakgrunden syns Gotlands högsta hus, med sina 13 våningar.

Det fanns en del båtar i småbåtshamnen.

Vi fick en bra plats ytterst i andra raden, så Lennart kommer bra ner till tältet med sina kryckor.
Vi är 31 husbilar samlade här till Club-Concorde-träff.
Efter förmiddagsfikat samlades vi i tältet och delgav varandra erfarenheter från resor eller tips på åtgärder/finesser till husbilarna. Vi diskuterade även kommande träffar. Nästa Club-träff blir i Backamo, 180601 - 0603. Det ser vi fram emot!

Vi deltog i en tipspromenad och därefter blev vi fotograferade framför Ellen. Bilden ska in i Club Concordes fotogalleri.

Solen kommer mer och mer och nu när jag skriver det här sitter Lennart ute och tittar på den fina utsikten och Kungsljuset kanske får ett ögonkast också.

Tusen tack för bilder o bloggande i samband med CCS träffen på Gotland! Var ligger Backamo där CCS träffen ska vara?

Jag tror att Snäck kursade, kanske rent av flera gånger innan det ombildades till Brf. Ja, jag blir glad när jag vinner! Vi ska ha det kul och ha det bra ni också!

Tack! Jag tror Backamo ligger i Bohuslän, men det är kanske bäst att du googlar. Kramar

Det har ju varit en jättefin lördag, men visst känner man att det är höst. Här regnade det också hemskt ett tag igår på sen eftermiddag, men sen blev det en solig kväll.
Ha det fortsatt gott här på ön!

Unknown sa...

Fina kort fin natur o Grattis till vinsten.

Bra arrangerad ställplats.

Arne L sa...

Vi följer i era hjulspår. Bokat färja från Oskarshamn om en vecka. Kom gärna med fler tips.