måndag 3 december 2018

Tredje utflyktsdagen med hyrbil, del 1

Hur vi åkte i fredags.

Vi startade med att ta oss upp till El Tablero och åkte sen väg GC 604. Här passerar vi hus som inte är turistanpassade. Ännu längre fram blev det större och lyxigare hus.

Vägen bar uppåt

och vi fick vidunderliga vyer när vi stannade och tittade runt.

Bitvis åkte vi på ryggen av en ås och

vägen kunde bli ännu smalare.

På håll såg vi hus och att det fanns odlingsterasser, men merparten av husen vi passerade var till salu.

Vi hade precis stannat för att titta på utsikten när en lastbil kom körande. Vi var glada att vi stod still!

Det här gula huset låg på kanten med en dalgång rakt under sig. Åt andra hållet var en inhägnad med någon slags plantering.

Vi fortsatte norrut några kilometer till, men så kom vi till det som för oss blev vägs ände. Den spåriga grusvägen lockade oss inte. Det var nog många år sen vägarbetare var på den delen av vägen. Jag gick en bit utefter vägen, men den blev inte bättre. Fram till den här skylten var vägen i gott skick, även om den var smal.

Där vi vände hade katolska kyrkan ett hus. De bjöd in till bön. Säkert stilla och lugnt för retreat.

Även om vi tänkt vi skulle kommit ut mycket längre norrut på väg GC 60, så var det inte så tokigt åka tillbaka samma väg. Blev ju helt andra vyer än vad vi sett på vägen uppåt.
Här i kröken låg en vingård, som fortfarande brukades.

Vi mötte en ensam kvinnlig cyklist lite längre ner, som vi tidigare kört om.

Återresan gick också bra med bara ett par möten av personbilar.

När vi kom tillbaka till El Tablero, var det hög tid för kaffe. Vi hittade ett ställe som serverade gott kaffe med nybakad sockerkaka till. Smakade riktigt bra.
Fortsättning på resan följer.

Lennart och hans tankar sa...

Kul att se sig omkring!

Rolle o Carina sa...

Visst är det fint uppe i bergen!

Ha det gott....

Den här vägen var verkligen en upplevelse. Tur att min Lennart gillar att köra smala och kurviga vägar. Min höjdrädsla gör sig gärna påmind, så jag gömmer mig bakom kameran. Det blir mycket att ta hand om när vi kommer hem!

Jättevackert! Allra helst en varm, solig och vindstilla dag!

Återigen - härliga vyer med en underbart blå himmel som bakgrund. Dessutom verkar ni ha varit tämligen ensamma på vägarna - förutom lastbilen då. Lugnt och skönt med andra ord - å soligt:-)

Susjos sa...

Underbara GC!Vi har också vid ett tillfälle kört runt hela ön, otroliga vyer minns jag, och mycket krokiga vägar! Många cyklister också. Längtar verkligen tillbaka!

Vi mötte ett antal personbilar, men de är lättare trassla sig förbi än en lastbil. Men fint var det!

Det finns många små vackra vägar att upptäcka, men cyklister kan man räkna på alla!